Eye-trackingowa kampania Amnesty International

Eye-trackingowa kampania Amnesty International

W 2009 roku na hamburskich ulicach pojawiła się niecodzienna i ciekawa kampania społeczna „Eye-tracking”, mająca na celu zwrócenie uwagi na problem przemocy w rodzinie.

Kampania - Eye-tracking: It happens when nobody is watching

Niemiecki oddział Amnesty International zwrócił się do agencji Jung von Matt z Hamburga o przygotowanie nietuzinkowej i innowacyjnej kampanii, która byłaby bardzo zauważalna i niemożliwa do zignorowania. Kampania „Eye-tracking: It happens when nobody is watching” miała przypomnieć czy uświadomić obywatelom Niemiec jak trudno dostrzec sygnały świadczące o przemocy w domu, nawet wtedy, gdy dochodzi do tego za ścianą i w najbliższym sąsiedztwie.

W 2009 r. na hamburskich przystankach autobusowych pojawiły się specjalne interaktywne billboardy z umieszczonym na nich hasłem: „It happens when nobody is watching” („To się dzieje, kiedy nikt nie patrzy”). Ekrany zbudowano z wyświetlacza LED wraz z kamerą śledzącą spojrzenia przechodniów. Gdy kamera wychwyciła wzrok przechodnia bądź osoby siedzącej na ławce przystankowej skierowany na billboard, to na ekranie emitowano obraz szczęśliwej, zakochanej pary uśmiechającej się do odbiorcy. Jeśli jednak dana osoba choć na chwilę odwróciła wzrok od billboardu, to na ekranie ukazywała się ta sama para, lecz w brutalnej scenie mężczyzny znęcającego się nad swoją ukochaną. Ponowne skierowanie wzroku na ekran skutkowało powrotem do pierwszego, sielankowego obrazu pary.

Billboardy kampanii „Eye-tracking: It happens when nobody is watching” przyniosły oczekiwane efekty i zachęciły do znacznie dłuższej interakcji z wybranym przekazem marketingowym. Zaciekawiły one również dużo większą liczbę osób niż gdyby użyto tradycyjnych form outdoorowych. Tak skonstruowana reklama outdoor pozwoliła się przemianę odbiorcy w jej aktywny element oraz na jego pełne zaangażowanie i wrażenie uczestnictwa w akcji.

Ta bardzo ciekawa kampania outdoorowa „Eye-tracking”, w której po raz pierwszy na świecie wykorzystano niezwykłą technologię multimedialną reagującą na spojrzenia przechodniów została doceniona i nagrodzona Srebrnym Lwem w kategorii Outdoor na Festiwalu Reklamy w Cannes.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.