Kampania firmy Adidas – Nic nie jest niemożliwe

Kampania firmy Adidas – Nic nie jest niemożliwe

Adidas - Imposible is nothing

Jak wiadomo kontrowersja od zawsze wzbudza ludzką ciekawość i zwraca na siebie uwagę. Stąd tak ogromne zainteresowanie reklamodawców umieszczenia w swojej reklamie czegoś zaskakującego i oryginalnego. Kampanie outdoorowe oparte na reklamach zewnętrznych już z zasady muszą przykuwać uwagę odbiorcy. Jedną z ciekawszych kampanii w reklamie zewnętrznej jest ta z 2003 roku wymyślona na potrzeby marki Adidas. Wzbudziła ona wiele kontrowersji, gdyż jej realizacja polegała na umieszczeniu żywych ludzi na billboardach.

Adidas: Vertical Football oraz Vertical Sprint

W 2003 r. Agencja TBWA zajęła się realizacją pierwszej odsłony kampanii firmy Adidas – „Impossible is nothing”. Idąc za hasłem „Nic nie jest niemożliwe”, umieściła ona w Tokio ogromny billboard, który wzbudził wiele emocji wśród jego odbiorców. Billboard został umiejscowiony na wysokości dwunastego piętra, a na nim jak gdyby nigdy nic grało w piłkę dwóch kaskaderów. Wynajęci przez tę jedną z największych marek obuwia sportowego kaskaderzy byli przymocowani gumami do bungy-jumpingu i grali przez całe 20 minut. Ten niespotykany rodzaj outdooru został na długo w pamięci nie tylko Japończyków, ale również i całego świata. Ponadto został on nagrodzony dwiema statuetkami Złotego Lwa w Cannes.

Rok później w Hong Kongu i Osace odbył się Vertical Sprint. Drugą odsłoną kampanii outdoorowej Adidasa „Impossible is nothing”, która również miała miejsce w Japonii był umieszczony na 33-piętrowym budynku 100-metrowy tor do sprintu. W tym niespotykanym i jedynym na świecie tego rodzaju wyścigu wzięło udział 8 osób, którego zwycięzca zdobył 10 000 dolarów, przybiegając na metę w ciągu siedmiu minut i czterdziestu sekund. Wydarzenie noszące nazwę Wertykalnego Sprintu było przedłużeniem historii marki Adidas, opartej na niemal niemożliwych wyzwaniach podejmowanych przez sportowców z całego świata. Bieg na billboardzie zorganizowany przez Adidasa pokazywano również w telewizji, co rozszerzyło tę wyjątkową kampanię reklamową pod hasłem sportów ekstremalnych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.