Gadżety reklamowe
- 05
- czerwiec
- 2014
Gadżety reklamowe to jeden ze skuteczniejszych sposobów na promocję firmy oraz budowanie jej pozytywnego wizerunku. Przedsiębiorstwa prześcigają się w tworzeniu coraz nowszych, bardziej innowacyjnych i użytecznych produktów reklamowych. Aby gadżet spełniał swoją funkcję, musi być spersonalizowany oraz zawierać logo danej firmy w widocznym miejscu. Wówczas będzie on miał o wiele większy dzienny zasięg (średnio 88%) oddziaływania na klienta niż outdoor (59%) i mass media (75-78%).
W jaki sposób gadżety wpływają na promocję marki oraz czy są opłacalne w porównaniu z innymi rodzajami reklamy? O tym poniżej.
Promocja marki jest dziś nieodłączną częścią każdej strategii biznesowej. Im jest ona silniejsza, tym silniejsza pozycja danej firmy pośród licznej zazwyczaj konkurencji. Jednym ze skuteczniejszych sposobów promocji i charakteryzującym się ogromnym potencjałem reklamowym są gadżety.
Przez średnio dwa lata (tyle zazwyczaj odbiorcy mają w posiadaniu dany upominek) nawet niedrogi gadżet reklamowy może pozytywnie wpływać na postrzeganie marki, wzmacniać jej wizerunek i skutecznie budować świadomość danej firmy. Dlatego też światowe korporacje coraz częściej włączają upominki reklamowe w swoje marketingowe strategie. Potwierdzają to chociażby tacy korporacyjni giganci jak Coca Cola ze swoim misiem polarnym czy Milka ze swoją fioletową krową.
Gadżety reklamowe zazwyczaj rozdawane są na seminariach czy targach, gdzie mogą przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów. Tego rodzaju promocja posiada ogromną przewagę nad reklamą w mass mediach lub typowym outdoorem, gdyż pozwala zwiększyć popularność oraz świadomość istnienia danej marki pośród licznej konkurencji, a także poprawia jej wizerunek w oczach odbiorców. W końcu każda praktyczna i użyteczna, a zarazem kreatywna rzecz otrzymana za darmo cieszy. Szczególnie wtedy, gdy np. można ratować się obrandowanym parasolem w czasie jesiennego deszczu czy spisać ważne informacje długopisem z logotypem wybranej firmy. Gadżety rozdawane partnerom w biznesie mogą mieć logo w mniej widocznym miejscu, natomiast te skierowane do szerszego kręgu odbiorców – muszą przykuwać uwagę symbolem danej marki.
Jak wynika z badań:
- prawie 60% osób, które kiedyś otrzymało gadżet reklamowy kojarzy daną markę. To o połowę więcej niż tych, którzy pamiętają reklamę emitowaną w telewizji.
- niemal 40% ankietowanych mówi także, że otrzymany gadżet miał wpływ na zakup wybranego produktu,
- co 5 osoba stwierdziła, iż miał on pozytywny wpływ na wizerunek promowanej marki.
Tego typu produkty reklamowe zwiększają lojalność klientów wobec danej firmy, wpływają na budowanie dobrych relacji z klientami, nagradzają za wybór marki, motywują do (ponownego) zakupu, ale przede wszystkim stanowią nośnik informacji o istnieniu firmy. Ponadto odbiorcy gadżetów reklamowych mają styczność z logo firmy znacznie częściej, aniżeli w przypadku innych form reklamy, które dodatkowo wymagają większych nakładów pieniężnych.
Szukaj
Kategorie
- ABC reklamy outdoor
- Kampanie reklamowe
- Reklama w mediach
- Rodzaje reklamy zewnętrznej
- Strategie reklamowe
- Wiadomości z rynku reklamy