IBM + Lego = Mistrzowska reklama zewnętrzna

IBM + Lego = Mistrzowska reklama zewnętrzna

Często mamy wrażenie, że reklamy zewnętrzne są tylko po to, żeby zaśmiecać wizerunek miasta. Nie wnoszą nic do otoczenia, są nudne, praktycznie niezauważalne dla odbiorcy. Dodatkowo rzadko komponują się z architekturą miasta. Zdarzają się jednak takie kampanie, które oprócz przekazu reklamowego, stają się użyteczne dla zwykłego, szarego przechodnia.

Takim niestandardowym podejściem może pochwalić się firma IBM, która we współpracy z Lego udowodniła, że reklama może również uczynić miasto bardziej przyjaznym dla mieszkańca. Pomysł na kampanię był prosty, a zarazem genialny. Nośniki billboardowe zyskały nową funkcjonalność, dzięki odpowiedniemu ich zakrzywieniu. I tak na przykład, wygięta w dolnej części reklama stała się ławeczką dla strudzonych pieszych. Inna natomiast, zlokalizowana niedaleko przystanku autobusowego, została wyprofilowana na daszek, chroniący przed deszczem. Kolejna natomiast stała się funkcjonalnym podjazdem dla wózków czy rowerów.

 

IBM & LEGO

IBM & LEGO

 

W swoim przekazie IBM zachęca wszystkich mieszkańców do kreatywnego działania, mającego na celu poprawienie jakości życia w mieście. W tym celu stworzył specjalny serwis http://www-949.haw.ibm.com/people4smartercities/ , gdzie mieszkańcy mogą dzielić się swoimi pomysłami. Oczywiście na stronie tej przedstawia również swoje rozwiązania technologiczne, stworzone z myślą umilenia szarego, miejskiego życia. Przekonuje, że w mieście można żyć ciekawiej i mądrzej, dzięki zastosowaniu jego rozwiązań. Taka forma reklamy dowodzi, że billboard może stać się elementem użyteczności publicznej. Nie tylko kolejną grafiką na ścianie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.