Firmy najchętniej inwestujące w OOH – TOP 10
- 19
- lipiec
- 2013
O dużym potencjale i skuteczności reklamy zewnętrznej nie trzeba przekonywać żadnej firmy. Prawie każde przedsiębiorstwo korzysta z OOH, gdyż nośniki rozmieszczone m.in. na ulicach, skrzyżowaniach, przystankach autobusowych i innych częściach miejskiej strefy zapewniają doskonałą widoczność i bezpośredni przekaz. O tym, że warto uczynić outdoor stałą częścią realizowanych kampanii udowadniają sukcesy wielu firm.
Poniżej przedstawiamy TOP 10 firm, które najchętniej inwestują w OOH:
1. Media Markt
Czerwono-czarno-białe billboardy tej znanej marki sprzedającej sprzęt AGD widzi się niemal wszędzie. Zaskakujące i łatwe do zapamiętania hasła – często kontrowersyjne, stała oraz charakterystyczna kolorystyka, a także chętnie wykorzystywana przez Media Markt reklama mobilna są podstawą sukcesu każdej kampanii reklamowej tej sieci sklepów. Media Markt udowadnia, że inwestowanie w OOH może stać się marketingowym strzałem w dziesiątkę.
2. Benetton
Sukces reklamowy tego słynnego na całym świecie włoskiego przedsiębiorstwa zajmującego się produkcją i sprzedażą detaliczną obuwia, odzieży oraz akcesoriów to zasługa fantastycznego fotografa – Oliviero Toscaniego. To jego zdjęcia widzimy na reklamach zewnętrznych Benettona. Kolorowe billboardy tej firmy opierają się na kontrowersyjności i mają za zadanie zszokować odbiorcę, który dzięki temu szybciej i łatwiej zapamięta tę markę odzieży. Bez inwestycji w OOH Benetton nie zaistniałby w świecie reklamy.
3. McDonald`s
Jedną z firm, które najwięcej inwestują w reklamę zewnętrzną jest McDonald`s. Dzieje się tak z prostej przyczyny: potencjalny klient tej sieci barów to kierowca, który szybciej zareaguje na reklamę zewnętrzną zobaczoną gdzieś na skrzyżowaniu, niż na reklamę telewizyjną. OOH z charakterystyczną, żółtą literką „M” na czerwonym tle działający na zasadzie bodziec-reakcja jest najlepszym wyborem marketingowym dla tej firmy.
4. Marki piwa – Tyskie, Lech, Żubr, Żywiec
Piwo nie potrzebuje wielkich kampanii reklamowych, choć w przypadku indywidualnych marek outdoor jest bardzo ważnym elementem marketingu. Widząc np. na billboardzie konkretną markę tego złocistego trunku, wielu z konsumentów bezwiednie kieruje się tą wskazówką i wybiera konkretny produkt. Szczególnie jeśli OOH jest szczególnie udany i zaciekawia odbiorcę (jak np. kampania reklamowa Żubra z figurkami tych zwierząt poustawianych w rozmaitych strefach miejskich w całym kraju).
5. Volkswagen
O tym, że reklama jest drogą do sukcesu na pewno wiedzą producenci samochodów. Często chcąc pokazać konsumentom nowe auto, wybierają OOH. Inwestowaniem w reklamę zewnętrzną zajmuje się przede wszystkim Volkswagen, który znany jest z przykuwającego wzrok outdooru głównie za granicą, np. we Francji (reklama z miniaturą auta na bloku).
6. Coca-Cola
Co oprócz jedzenia najlepiej reklamuje się na zewnątrz? Oczywiście napoje. Wie o tym Coca-Cola, która stara się umieszczać swoje reklamy w wielu miejskich strefach, zachęcając tym samym przechodniów bądź kierowców do skosztowania produkowanego przez tę firmę napoju. Najczęściej są to nietypowe billboardy, które przykuwają wzrok i kuszą do zakupu tego jednego z najbardziej znanych trunków na świecie.
7. Sieci telefonii komórkowej (Play, Plus, T-Mobile, nju.mobile)
Firmami, które skutecznie przekonują za pomocą OOH do wybrania ich produktu są sieci telefonii komórkowych. Przekazując za pomocą np. billboardów informacje na temat nowych promocji, uzyskują wielu nowych klientów, którzy nastawieni są na jak najmniejsze koszty związane z posiadaniem telefonu komórkowego. Dodatkowym atutem tego rodzaju outdooru są kontrowersje wokół reklamy, prowadzące do łatwiejszego zapamiętania danej sieci komórkowej.
8. Levi`s
Marki odzieżowe często inwestują w outdoor, który w tego rodzaju firmach bardzo się sprawdza. Przykładem może być tu Levi`s. Wspaniałe zdjęcia pięknych, młodych ludzi reklamujących tę markę jeansów oraz nieprzeciętne pomysły na hasła to podstawa sukcesu outdooru firmy Levi`s.
9. FedEx
FedEx znany jest z nietypowych kampanii reklamowych, szczególnie tych ulicznych. Ta amerykańska firma zajmująca się dostawą paczek i listów, umieszczając w licznych strefach miejskich swoje reklamy, zapewniają o tym, że dostarczy każdą paczkę, bez względu na to, jaki ma rozmiar i na to, gdzie ma ona dotrzeć.
10. Triumph
Nic tak bardzo nie przyciąga wzroku (szczególnie męskiego) jak nagość przykryta jedynie ekskluzywną bielizną. Dlatego też reklamy typu outdoor bardzo sprawdzają się w przypadku firm produkujących bieliznę. Z tego rodzaju inwestycji korzysta m.in. marka Triumph, która już od wielu lat na szeroką skalę stosuje OOH (np. reklamy na przystankach autobusowych – „Przyjdź, przymierz, wygraj”, billboardy z roznegliżowanymi modelkami reklamującymi nowe produkty tej marki bieliźniarskiej).
Szukaj
Kategorie
- ABC reklamy outdoor
- Kampanie reklamowe
- Reklama w mediach
- Rodzaje reklamy zewnętrznej
- Strategie reklamowe
- Wiadomości z rynku reklamy