Outdoor promuje outdoor, czyli kampania „Pokaż się!”

Outdoor promuje outdoor, czyli kampania „Pokaż się!”

Styczeń 2013 roku rozpoczął się widoczną i znaną już wcześniej kampanią outdoorową. Jej prowadzeniem zajęły się 2 firmy: Cityboard Media oraz Jet Line. Ich cel został osiągnięty po raz drugi: udowodniły, iż outdoor jest wciąż jedną z najskuteczniejszych form reklamy, pokazując przy tym ogromną rolę dobrego projektu graficznego.
Kampania Pokaż się

Kampania Pokaż się

 

„Pokaż jaja!”, czyli kampania „Twój outdoor” po raz drugi

 

Niemal każdy z nas kojarzy charakterystyczne billboardy opatrzone ciekawymi, choć kontrowersyjnymi hasłami typu: „Pokaż dekolt”, „Pokaż wałek”, „Pokaż jaja” i „Pokaż zderzaki”. Widniały one na kolorowych nośnikach od pierwszych tygodni stycznia bieżącego roku, wywołując uczucie konsternacji u przechodniów i kierowców. Wkrótce okazało się, że jest to druga odsłona kampanii OOH „Pokaż się!”, zapoczątkowanej pod koniec listopada 2011 roku. Wtedy właśnie połączone siły dwóch przedsiębiorstw: Ströer Polska i Cityboard Media przygotowały i zrealizowały akcję promocyjną serwisu twójoutdoor.pl. Kampanię tę opatrzono hasłem „Pokaż się!”, a jej celem było przybliżenie małym oraz średnim przedsiębiorstwom efektywności i skuteczności reklamy outdoorowej w docieraniu do potencjalnych klientów, a także promowaniu wśród nich produktów i usług (zarówno na poziomie ogólnopolskim, jak i lokalnym).

Podstawą tej głośnej akcji było wykorzystanie plakatów z hasłami, które przedstawiały wybrane zalety reklamy zewnętrznej. Dodatkowo uruchomiono również serwis internetowy: twójoutdoor.pl, wyjaśniający czym jest outdoor, ukazujący jego wady i zalety oraz to czym należy kierować się przy wyborze tego rodzaju kampanii.

Druga odsłona powyższej kampanii OOH została bardziej zauważona przez odbiorców i konsumentów, którzy w większych aglomeracjach Polski mogli ujrzeć cztery layouty kampanii teaserowej („Pokaż dekolt”, „Pokaż wałek”, „Pokaż jaja”, „Pokaż zderzaki”). W akcji tej wykorzystano 300 cityboardów, należących do firmy Cityboard Media i zlokalizowanych m.in. we Wrocławiu, Poznaniu, Warszawie, Olsztynie czy Krakowie, a także 30 nośników typu Motorway produkcji Jet Line, które ulokowano na najważniejszych trasach w naszym kraju (m.in. na trasie Poznań –Berlin, Gdańsk-Szczecin i Warszawa-Katowice).

Teasery wywołały nie tylko ogromne zainteresowanie, ale również zmieszanie. Każdy, kto je ujrzał, zastanawiał się nad wyjaśnieniem zagadkowych haseł ukazanych na nośnikach. Nasycone kolorami, opatrzone nieskomplikowaną, choć przyciągającą wzrok grafiką oraz krótkimi, kontrowersyjnymi i intrygującymi napisami plakaty stały się rozpoznawalne w całej Polsce.

 

Twój biznes na outdoorze

 

Kampania OOH stworzona na potrzeby serwisu twójoutdoor.pl przypomniała, iż jedną z największych ról w promocji jakiegokolwiek produktu czy usługi ma jakość projektu graficznego. Popularność, kontrowersje i zainteresowanie związane z tą akcją outdoorową z ostatnich kilku miesięcy pokazały, iż reklama zewnętrzna stanowi idealne medium dla każdej branży.

Według badań z 2011 r. przeprowadzonych przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych aż 41% osób z aglomeracji liczących powyżej 500 tys. mieszkańców stwierdziło, iż miało styczność z kampanią twójoutdoor.pl., a co ważniejsze – zapamiętało ją. Było to niewątpliwym sukcesem pierwszej części tej kampanii. Natomiast druga odsłona akcji, udowodniła, że reklamy w przestrzeni publicznej są zauważalne i skuteczne. Prosty przekaz podparty wyraźną grafiką bez przeszkód może zwrócić uwagę każdego odbiorcy.

Inicjatywa twójoutdoor.pl „Pokaż się!” już od 2011 roku przekonuje o tym, iż reklama zewnętrzna stanowi atrakcyjną i skuteczną formę komunikacji. A ukazujący i reklamujący się na plakatach biznes, niezależnie od branży, ma szansę zyskać całą masę konsumentów. Oczywiście należy zdawać sobie sprawę z tego, że outdoor może dotrzeć do grupy docelowej tylko wtedy, gdy posiada odpowiedni projekt plakatu i jest zlokalizowany w starannie wybranym miejscu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.