Kampania „Dbaj o naturę, tak jak ona dba o Ciebie”
- 22
- wrzesień
- 2015
Końcówka lata stanowi doskonałą okazję do przeprowadzenia przeglądu dotychczas prowadzonych działań, również w obszarze reklamy zewnętrznej. Jak wiadomo, specyfika outdooru odnosi się do umieszczania przekazu reklamowego prowadzonej kampanii marketingowej lub społecznej na nośnikach zewnętrznych, takich jak billboard, tablica reklamowa, citylight czy telebim. Większości z nas reklama zewnętrzna kojarzy się raczej z dużymi, statecznymi powierzchniami reklamowymi, zamieszczonymi na elewacjach budynków lub przy drogach wyjazdowych i wjazdowych do miejscowości. Czy prowadzone kampanie faktycznie ograniczają się do takich form prezentacji?
Przykładem nadal rzadko spotykanej w naszym kraju kampanii OOH (out-of-home), niejako bezpośrednio wchodzącej w przestrzeń publiczną (wypoczynkową) oraz aktywnie angażującej odbiorców przekazu jest akcja firmy Żywiec Zdrój, przeprowadzona przez interaktywną agencję reklamową K2 w drugiej połowie sierpnia tego roku, pod hasłem „Dbaj o naturę tak, jak natura dba o Ciebie”.
Głównym założeniem kampanii miało być przekonanie lokalnej społeczności oraz turystów odwiedzających Półwysep Helski do idei recyklingu, jako istotnego elementu troski o środowisko naturalne. Przy jednym z wejść na plażę ustawiono duży kontener (automat do recyklingu), do którego plażowicze mogli wrzucać opakowania po napojach – szklane i plastykowe (PET) butelki oraz puszki aluminiowe, w zamian za które otrzymywali półlitrową butelkę wody źródlanej Żywiec Zdrój.
Jak podkreślają twórcy projektu, realizując kampanię po raz pierwszy na świecie wykorzystano pomysł łączący rozwiązanie automatycznego przyjmowania zużytych opakowań wtórnych (reserve vending) z automatycznym wydawaniem artykułów spożywczych (vending), w tym przypadku wody butelkowanej. Równolegle do akcji wymiany opakowań na wodę, prowadzona była swoista kampania informacyjna, polegająca na podejmowaniu działań w obszarze mediów społecznościowych – konkurs pod tytułem „Dziękuję naturze”, adresowany do użytkowników portali takich jak Facebook, Twitter i Instagram oraz współpraca z autorami rodzimych blogów.
Przeprowadzona akcja jest przykładem połączenia kampanii społecznej, promującej projekt edukacyjny dotyczący segregacji odpadów, z kampanią wizerunkową (komercyjną), promującą markę i jej konkretny produkt (niegazowana woda źródlana Żywiec Zdrój). Dzięki umieszczonym na kontenerze elementom wizualizacyjnym marki – kolorystyka, motyw natury, charakterystyczny wizerunek butelki wody, uczestnicy akcji nie mieli wątpliwości co do tego, kto za nią stoi. Ponadto, wykorzystanie innowacyjnego połączenia funkcji automatów pobierających i wydających butelki wskazuje na to, że marka Żywiec Zdrój nie tylko dba o środowisko, ale również szuka najlepszych rozwiązań, pozwalających na maksymalną redukcję zużycia nowych zasobów.
Szukaj
Kategorie
- ABC reklamy outdoor
- Kampanie reklamowe
- Reklama w mediach
- Rodzaje reklamy zewnętrznej
- Strategie reklamowe
- Wiadomości z rynku reklamy