Kampania „Zaparkuj telefon i jedź”
- 18
- listopad
- 2019
Smartfony towarzyszą nam cały czas, w pracy, w domu, szkole, a wiele osób nie wyobraża sobie bez nich codziennego funkcjonowania. Niestety takie uzależnienie od bycia cały czas online jest przyczyną coraz większej ilości wypadków. Problem ten miała naświetlić zeszłoroczna kampania Santander Bank Polska zatytułowana #Zaparkuj telefon i jedź.
W Warszawie na budynku przy ulicy Zawiszy umieszczono mural, który był symbolem kampanii. „Wybór miejsca na mural nie był przypadkowy. Plac Zawiszy to jedno z najbardziej zakorkowanych miejsc w Warszawie. Krzyżują się tam trasy tramwajowe, autobusowe i wylotowe z miasta. W ten niekonwencjonalny sposób zachęcamy kierowców do refleksji i uświadomienia sobie, że korzystanie ze smartfona podczas jazdy rozprasza naszą uwagę od sytuacji na drodze. Podczas rozmowy czy pisania SMS-a zdecydowanie zawęża się pole widzenia, zdecydowanie wydłuża się czas reakcji na nieprzewidziane zdarzenia. Dlatego jeśli gubisz ostrość podczas jazdy – najpierw zaparkuj telefon i jedź”– wyjaśnia Katarzyna Meissner, Dyrektor Biura Sponsoringu i Projektów Relacyjnych Santander Bank Polska.
Była to jedna z pierwszych kampanii poruszających temat zagrożenia, jakie niesie ze sobą uzależnienie od smartfonów. Jak wynika z badań przeprowadzonych dla Santander Bank przez 4p Research Mix, na 17 największych zagrożeń na drodze wybranych przez kierowców nie wskazano używania telefonów. Jednocześnie na 11 miejscu zestawienia pojawił się brak koncentracji jeżdżących.
„W ramach projektu Jak Jeździsz nieustająco obserwujemy to, co dzieje się na polskich drogach. Niestety, to ciągle wypadki dominują w doniesieniach medialnych. Od paru lat jako jedną z ich głównych przyczyn wymienia się właśnie korzystanie ze smartfonów. Zresztą, wystarczy, będąc przechodniem, przyjrzeć się kierowcom czekającym na zmianę świateł. Postanowiliśmy zareagować i zatrzymać ten niechlubny trend” – dodaje Katarzyna Meissner.
Jak pokazują badania, pisanie smsa podczas jazdy zwiększa prawdopodobieństwo wypadków o 30%. Zresztą ryzyko to nie obejmuje już wyłącznie kierowców. Coraz częściej obserwuje się przechodniów, czy osoby poruszające się na elektrycznych hulajnogach, które całą swoją uwagę skupiają właśnie na telefonie.
#Zaparkuj telefon i jedź było akcją w ramach większego projektu Jak Jeździsz. Mural był kolejną odsłoną tej kampanii, po emitowanych pod koniec ubiegłego roku w radiu spotach.
Szukaj
Kategorie
- ABC reklamy outdoor
- Kampanie reklamowe
- Reklama w mediach
- Rodzaje reklamy zewnętrznej
- Strategie reklamowe
- Wiadomości z rynku reklamy