Koniec z agresywną reklamą zewnętrzną w Warszawie. Uchwała krajobrazowa przegłosowana
- 17
- luty
- 2020
16 stycznia 2020 roku została przegłosowana przez warszawskich radnych Uchwała w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń. Co to oznacza dla rynku reklamy zewnętrznej? Czy już nigdy nie zobaczymy bilbordu reklamowego w centrum stolicy?
Uchwała, potocznie zwana „krajobrazową”, została uchwalona już w połowie stycznia, ale znajdujące się w niej przepisy zaczną obowiązywać dopiero od 30 kwietnia 2020 roku. Ten czas to 90 dni od momentu opublikowania aktu prawnego w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego. Do końca kwietnia reklamodawcy mają czas, aby zapoznać się z przepisami i się do nich dostosować
Warszawscy radni byli prawie jednomyślni – 51 osób zagłosowało za wprowadzeniem uchwały, trzy się wstrzymały, a jedna nie oddała głosu.
Warszawska uchwała krajobrazowa – założenia
Prace nad uchwałą zaczęły się już w 2015 roku, ale dopiero teraz zostały sfinalizowane. Jej wprowadzenie ma na celu transformację Warszawy z miasta oblepionego reklamami na takie, gdzie cieszyć oczy mieszkańców i turystów będą przede wszystkim niezasłonięte budynki.
Do tej pory kwestia umieszczania reklam zewnętrznych w mieście nie była uregulowana. Warszawska uchwała krajobrazowa to zmienia i wprowadza następujące zakazy i nakazy.
Stolica zostanie podzielona na cztery strefy reklamowe, a w śródmiejskiej materiały promocyjne będą mogły widnieć tylko na słupach ogłoszeniowych i innych niewielkich nośnikach.
Uchwała zakazuje również wieszania siatek wielkoformatowych na ścianach z oknami oraz szyldów na dachach i piętrach wyższych niż parter.
Aktualnie popularną formą reklamy są wyświetlacze i dynamiczne ekrany. Uchwała wskazuje jednak, że od tej pory mogą być one stosowane tylko w wyjątkowych sytuacjach.
Największa zmiana, którą po 30 kwietnia zauważą pewnie wszyscy, to zakaz umieszczania w mieście bilbordów o powierzchni powyżej 18 m kw., jeśli nie znajdują się bezpośrednio przy ciągach komunikacyjnych.
Szukaj
Kategorie
- ABC reklamy outdoor
- Kampanie reklamowe
- Reklama w mediach
- Rodzaje reklamy zewnętrznej
- Strategie reklamowe
- Wiadomości z rynku reklamy