Nowe rozwiązania w kampanii Maker’s Mark
- 27
- wrzesień
- 2013
Stany Zjednoczone są jednym z tych krajów, które są nieodłącznie kojarzone z agresywnym rynkiem. Dzięki kapitalizmowi producenci prześcigają się tworzeniu jak najbardziej korzystnych ofert dla swoich klientów. Im bardziej atrakcyjny towar, tym więcej nabywców znajdzie. Jednak na tak ogromnym i wymagającym rynku, niezbędne jest odpowiednie przedstawienie produktu. Dobra reklama na pewno może w tym doskonale pomóc.
Ameryka znana jest z ogromnych billboardów ustawianych przy szerokich autostradach. Każdy kierowca z czasem przyzwyczaja się jednak do nich i przestaje na nie zwracać uwagę. Dlatego też ważne jest, aby tę uwagę za każdym razem przyciągać na nowo. Właśnie dzięki temu zwykłe plakaty reklamowe wyszły już w Stanach Zjednoczonych z obiegu i coraz częściej stosuje się reklamy trójwymiarowe. Reklamy, które również często wykraczają poza sam billboard. Dzięki temu są one dużo ciekawsze, dają wrażenie bliskości produktu, mogą łatwiej zaimponować klientowi i co najważniejsze dużo bardziej przyciągają ludzką uwagę. Najciekawsze reklamy zewnętrze, na skutek tego, można spotkać również w sieci. Użytkownicy Internetu często doceniają ciekawe projekty i zamieszczają zdjęcia lepszych billboardów w Internecie. Wszystko to sprawia, że reklamy zewnętrze spotykamy nie tylko „na zewnątrz” ale też czasem trafiają do nas gdy przeglądamy sieć.
Jak jednak w najlepszy sposób trafić do odbiorcy? Wystarczy uczyć się od najlepszych. Dobrym przykładem doskonałej reklamy zewnętrznej jest kampania firmy Maker’s Mark. Kampania reklamowa flagowego produktu tej marki wywarła na ludziach tak duże wrażenie, że została nawet nagrodzona nagrodą OBIE w kategorii Hall of Fame. Nagroda ta jest jedną z najtrudniejszych do zdobycia w prestiżowym konkursie dotyczącym reklam zewnętrznych.
Przedsiębiorstwo Maker’s Mark produkujące bourbon small batch, wykorzystało do stworzenia reklam modę high fashion, trendy sportowe a także wiele popularnych obecnie tematów. Kolorystyka reklam jest utrzymana w ciemnych dostojnych barwach. Na billboardach królują: czerń, biel, złoto, a także oczywiście złocisty odcień bourbonu. Prostota reklamy polega na umieszczeniu krótkiego napis oraz motywów butelki alkoholu. Napisy związane są z panującymi trendami oraz wydarzeniami historycznymi. Otwarta butelka napoju z odskakującym korkiem została podpisana zdaniem: „Houston we have a lift off”, które bezpośrednio nawiązuje do lotów kosmicznych. Natomiast kolejny billboard przestawiający butelkę z roztopiona woskową pieczęcią, podpisano ostrzeżeniem o globalnym ociepleniu. A butelka wysadzana świecącymi szlachetnymi kamieniami ma „uczynić nasze życie pełnym blasku”. Oprócz chwytliwych sloganów i obrazów o bardzo wysublimowanej estetyce, zdecydowano się także na wyjście z reklamą poza obszar billboardów. Tak więc szyjka butelki wielokrotnie wystaje poza obszar reklamy, a trunek wylewający się z butelki , umieszczonej na billboardzie, wpływa do stojącej poniżej cysterny, tworząc niesamowite wrażenia estetyczne, nadające marce tego alkoholu prestiżu.
Kampania Maker’s Mark jest bez wątpienia jedną z najciekawszych kampanii outdoorowych jakie mogliśmy oglądać. Ważne jest również to, że reklamy spotkały się z dużym zainteresowaniem bez potrzeby wywoływania skandalu, co wiele agencji reklamowych próbuje wielokrotnie osiągnąć.
Szukaj
Kategorie
- ABC reklamy outdoor
- Kampanie reklamowe
- Reklama w mediach
- Rodzaje reklamy zewnętrznej
- Strategie reklamowe
- Wiadomości z rynku reklamy