Mural, który oczyszcza powietrze – kampania Converse
- 17
- sierpień
- 2020
Wyjątkowy mural zdobi ul. Jaworzyńską w Warszawie. Niedawno powstałe dzieło jest reklamą marki Converse, ale co najważniejsze – jednocześnie oczyszcza powietrze. Dzieje się tak za sprawą specjalnych farb, jakich użyto do powstania tego muralu.
Nietypowa kampania reklamowa marki Converse realizowana jest w 13 miastach na całym świecie, gdzie swoje umiejętności mogą zaprezentować lokali artyści. Zdaniem wielu specjalistów, taka wielkoformatowa i ekologiczna sztuka uliczna jako reklama może okazać się strzałem w dziesiątkę dla marki Converse.
Akcja promocyjna prowadzona jest pod hasałem City Forest, czyli miejski las. Przepiękne murale powstały już w Bangkoku, Sidney, Belgradzie, Limie czy Johannesburgu. Każdy jest inny i nawiązuje do lokalnej kultury. Warszawską wersję stworzyli Dawid Ryski i Maciek Polak, którzy poprzez swój mural chcieli zaprezentować miasto przyszłości, zgodnie z hasłem „Create Together For Tomorrow – współpraca dla lepszego jutra”. Mural powstał na budynku przy współpracy z agencją Good Looking Studio, gdyż cała akcja wymagała wiele pracy.
Marka Converse szukała niestandardowej formy na reklamę w dobie pandemii i bardzo trudnego czasu dla wszystkich. Piękny mural w centrum miasta ma za zadanie cieszyć oko i zapewniać kontakt ze sztuką. Jednocześnie taka reklama silnie przypomina o problemach klimatycznych i konieczności dbania o czystość powietrza w dużych aglomeracjach, gdzie jest bardzo mało zieleni. Dlatego też taka forma doskonale sprawdza się przy najbardziej ruchliwych ulicach. W Warszawie powstała nieopodal największego skrzyżowania w mieście, gdzie każdego dnia przejeżdżają tysiące aut. Ruch uliczny wytwarza spaliny, które będą redukowane za pomocą ekologiczne muralu.
Jak działa taki obraz? Wykonany jest z fotokatalitycznych farb, w składzie których znajduje się dwutlenek tytanu. Ten aktywny składnik w naturalny sposób rozkłada różne związki chemiczne na nieszkodliwe azotany i węglany. Oczyszczające powietrze murale działają podobnie jak 3 tysiące posadzonych drzew, co w największych światowych stolicach jest ratunkiem przed substancjami zanieczyszczającymi powietrze.
Szukaj
Kategorie
- ABC reklamy outdoor
- Kampanie reklamowe
- Reklama w mediach
- Rodzaje reklamy zewnętrznej
- Strategie reklamowe
- Wiadomości z rynku reklamy