Nowoczesne technologie obecne w reklamie zewnętrznej

Nowoczesne technologie obecne w reklamie zewnętrznej

Mimo że niektórzy eksperci mówią o tym, że reklama outdoorowa powoli traci na znaczeniu, badania wskazują, że pozostaje ciągle mocnym narzędziem oddziaływania marketingowego i jej pozycja rośnie. Niezbędne jest jednak dostosowanie jej do rosnącej cyfryzacji życia i innych wyzwań, jakie ma przed sobą współczesna reklama. Zmienia się sposób oddziaływania na konsumentów – z biernego przekazu, próbuje się wejść z nim w dialog.

Nowoczesne technologie w reklamie

fot. jayk7/bigstockphoto.com

Nowym trendem w OOH jest digital out of home (DOOH), który wychodzi z tradycyjnej reklamy i próbuje sprostać wymogom obecnego rynku. Wykorzystuje on technologie mobilne, social media i internet w celu wzmacniania skuteczności komunikacji marketingowej. Stosowana jest najczęściej tam, gdzie prowadzi się sprzedaż. Na DOOH składają się dwa elementy, czyli system: ekrany, komputery, komunikacja między nimi oraz oprogramowanie, by zarządzać emitowaną treścią. Ekrany mogą być umieszczane albo w środku, albo na zewnątrz danego miejsca. Największą zaletą tego typu reklamy jest to, że nie oddziałuje ona w sposób narzucający się, ale współgra z całością w naturalny sposób, skupia uwagę osób, które i tak się znajdują w danej przestrzeni – robiąc zakupy, czekając na wizytę u lekarza etc.

Obecnie na rynku reklamy zewnętrznej można wyróżnić trzy główne kategorie nośników:

  • standardowe nośniki w otwartej przestrzeni (w małym i dużym formacie typu citylight),
  • elektroniczne nośniki (funkcjonujące głównie w przestrzeniach zamkniętych)
  • interaktywne nośniki (funkcjonują w obu przestrzeniach i stanowią połączenie dwóch wyżej wspomnianych).

Według prognoz przyszłością reklamy zewnętrznej będą elektroniczne billboardy, które będą dostarczać „tradycyjny” przekaz reklamowy. Obecnie dynamicznie rozwijają się nowe przestrzenie, w których można je umieścić. Pojawiają się coraz częściej np. w centrach handlowych czy biznesowych, czyli w miejscach, gdzie gromadzą się duże grupy osób. Reklamy OOH pojawiają się w środkach komunikacji (autobusy, tramwaje, trolejbusy, metro, pociągi, samoloty), potocznie są one zwane tranzytem. Coraz większe znaczenie zaczynają odgrywać interaktywne ekrany, posiadające np. wi-fi. Dzięki niektórym nośnikom reklamowym można np. pobrać utwór muzyczny czy książkę. Ważnym elementem oddziaływania są również dwa poziomy komunikacji z klientem i informowania go o danym produkcie: z jednej strony outdoor, a z drugiej – poprzez tablet, telefon, komputer, na który dostaje on bardziej szczegółową ofertę. Istotną rolę odgrywa tutaj personalizacja danego przekazu reklamowego.

Kampanie outdoorowe w coraz większym stopniu wchodzą w interakcje z potencjalnymi klientami. Kreatywność ich twórców może czasem zadziwiać, ale jest ona niezbędna, by zostać „zauważonym” w przestrzeniach miejskich pełnych bodźców. Umiejętne wykorzystanie nowoczesnych technologii ( np. cyfrowych, wizualnych) wraz z ciekawym zaskakującym konceptem, może zaowocować skuteczną, rozpoznawalną i atrakcyjną reklamą zewnętrzną.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.