Opakowania reklamowe
- 22
- styczeń
- 2015
Wbrew pozorom to nie cena stanowi podstawowy czynnik wpływający na zakup wybranego produktu przez klienta. Często konsumenci kupują „wzrokiem” i sięgają po te produkty, które mają atrakcyjniejsze, wyższej jakości oraz przyciągające ich uwagę opakowania.
Jakie znaczenie dla promocji firmy mają opakowania reklamowe?
Jednym z ważniejszych elementów reklamy zewnętrznej, jej finalnym etapem, jest opakowanie reklamowe. Poza oczywistą funkcją ochronną, spełnia ono także funkcję informacyjną oraz promocyjną. Opakowanie reklamowe stanowi dopełnienie wszystkich elementów marketingu, a jego znaczenie wzrasta z każdym rokiem. Jak mówią badania opakowania są dla klienta swoistą wartością dodaną i dzięki swojej atrakcyjnej formie zamieniają zakupiony towar w prezent dla klienta, pozwalając mu poczuć się wyjątkowo. Nie bez znaczenia jest tu też aspekt ekologiczny. Dobrze, gdy firma dostosowuje się do panującej tendencji proekologicznej i tworzy opakowania reklamowe z materiałów odnawialnych.
Korzyści wynikające z posiadania niebanalnego opakowania reklamowego
- kreowanie marki produktu i jego wizerunku dzięki personalizacji opakowań za pomocą dowolnego nadruku,
- podkreślenie prestiżu, charakteru danej marki,
- przyciąganie wzroku konsumenta za pomocą grafiki, hasła reklamowego, ciekawego logo, innowacji (np. kapsla z zawleczką),
- tworzenie nastroju, specyficznej scenerii dla zakupionego produktu,
- zapamiętywanie przez klienta charakterystycznego i wyjątkowego produktu o unikalnym opakowaniu
Opakowanie to także najtańszy nośnik reklamy, który obrazem oraz tekstem na nim umieszczonym skutecznie przyciąga uwagę nabywcy. Aby spełniało ono swoją rolę, należy zawrzeć na jego powierzchni: logo przedsiębiorstwa (producenta) oraz dane teleadresowe firmy. Musi być ono szczegółowo zaplanowane, posiadać odpowiednie rozwiązania graficzne i materiał, z którego jest wykonane, dobrze rozplanowaną treść, a także właściwy sobie kształt oraz kolor. Docelowo opakowanie reklamowe ma przyciągnąć uwagę konsumenta, dostarczyć mu informacji o produkcie i skłonić do zakupu towaru. Można powiedzieć, że w formie samoobsługowej odgrywa ono rolę sprzedawcy, często będąc dużo droższe od samego produktu.
Opakowanie reklamowe niegdyś służyło wyłącznie ochronie jakości zakupionego towaru lub przedłużeniu jego trwałości. Dziś jest nośnikiem informacji o firmie, która go produkuje, niezastąpionym elementem reklamy zewnętrznej i świetnym narzędziem w walce z konkurencją. Dodatkowym atutem jest również to, że nakłady finansowe przeznaczone na opakowania reklamowe mogą zwolnić firmę od wydatków na inne formy reklamy, gdyż dobrze skomponowana i przemyślana koncepcja opakowania sama promuje produkt, podobnie jak wyrobiona marka oraz wypracowana jakość firmy.
Szukaj
Kategorie
- ABC reklamy outdoor
- Kampanie reklamowe
- Reklama w mediach
- Rodzaje reklamy zewnętrznej
- Strategie reklamowe
- Wiadomości z rynku reklamy