Reklama OOH wpływa na sprzedaż
- 24
- kwiecień
- 2015
Opracowując kampanię marketingową, mającą na celu wypromowanie marki, konkretnego produktu (grupy produktów) lub usługi należy zidentyfikować między innymi: nasycenie oraz zapotrzebowanie rynku, oczekiwania wybranej grupy konsumentów oraz odpowiadającą założeniom przedsięwzięcia promocyjnego formę reklamy.
Jednym z najpopularniejszych obecnie sposobów przeprowadzania kampanii promującej jest tak zwana reklama outdoorowa (reklama zewnętrzna, out-of-home).
Polegający na zewnętrznym eksponowaniu określonych treści, na odpowiednich nośnikach (wielkoformatowe tablice reklamowe, billboardy, citylighty, telebimy, tablice elektroniczne i tym podobne) outdoor, wyróżnia się spośród innych form następującym zestawem cech:
- posiada bardzo szeroki zasięg (masowość) – dostępny jest dla większości osób poruszających się na zewnątrz, w pobliżu usytuowania reklamy;
- bezpośrednio i wielokrotnie oddziałuje na odbiorcę (zapewnia w miarę częsty kontakt z przekazywaną treścią);
- niesie z sobą prosty i skuteczny przekaz, który w zależności od miejsca ekspozycji może być skierowany od ogółu odbiorców lub do konkretnej grupy (efektywność);
- dzięki częstemu kontaktowi z odbiorcą jest zapamiętywalny; jest stale dostępny (dwadzieścia cztery godziny, siedem dni w tygodniu);
- nie wymaga czynnego udziału ze strony odbiorców (brak deklaratywności);
- pozwala na przewidzenie stopnia efektywności prowadzonej kampanii;
- wymaga zaangażowania relatywnie niewielkich środków finansowych i gwarantuje wysoki zwrot poniesionej inwestycji (około trzech do jednego).
Co istotne, informacja przekazywana za pomocą reklamy zewnętrznej odbierana jest w pośpiechu (konsument jest w ciągłym ruchu) – z tego powodu powinna być przedstawiona w jasny i czytelny sposób, za pomocą odpowiednio dobranej kolorystyki (kontrastujących barw) oraz nośnych symboli, odwołujących się do obowiązującego kodu kulturowego.
W porównaniu z innymi formami marketingu, celem reklamy outdoorowej nie jest dostarczenie jak największej informacji o promowanym produkcie (usłudze), ale zwiększenie zasięgu jego rozpoznawalności, poprzez zapewnienie szybkiej i skutecznej identyfikacji z daną marką. Dzięki efektywnemu (zakładanemu) budowaniu znajomości poszczególnych marek (brandów) pozwala ona na zwiększenie sprzedaży oferowanych produktów bądź usług o około trzydzieści procent, w stosunku do zainwestowanych środków, w szczególności w takich branżach jak telekomunikacja, turystyka, media i szeroko rozumiany handel detaliczny.
Szukaj
Kategorie
- ABC reklamy outdoor
- Kampanie reklamowe
- Reklama w mediach
- Rodzaje reklamy zewnętrznej
- Strategie reklamowe
- Wiadomości z rynku reklamy