Co-branding zauważalnym trendem w OOH

W lutym tego roku trzy polskie firmy postanowiły zbudować razem jedną, wielką kampanię OOH. Czy reklama-hybryda kilku marek niosła podwójną siłę przebicia, czy też może oryginalność tzw. co-brandingu raczej nie przyjęła się na polskim rynku marketingowym? Wszystko wyjaśnimy poniżej.

Czytaj dalej

Reklama świąteczna nie musi być nudna

Świąteczne kampanie reklamowe pojawiają się już na początku listopada, dosłownie chwilę po skłaniającym do smutnych refleksji Święcie Zmarłych. Powód jest oczywiście prosty – sprzedaż i idący za nią zysk, najlepiej ogromny. To co jeszcze kilkanaście lat temu lekko szokowało, obecnie jest normą.

Czytaj dalej

Wulgarne reklamy skazane na porażkę

Są pomysły, które już w swoim zalążku są skazane na porażkę. Jednym z nich było stworzenie w 2013 roku kampanii OOH noszącej bardzo kontrowersyjne hasło: „Devil otworzy każdą Ci puszkę”. Oczywiście okazała się ona niewypałem, a do tego została zakazana przez KER (Komisję Etyki Reklamy).

Czytaj dalej

Kontrowersyjna kampania reklamowa marki Bartek

Ciąża jest tematem bardzo delikatnym, przez co wzbudza wiele kontrowersji w reklamie. Nie jest ona najlepszym przedmiotem marketingu, szczególnie jeśli nie jest ona związana z produktem przeznaczonym stricte dla przyszłych matek. Pomimo tego polska dziecięca firma obuwnicza BARTEK w kwietniu 2014 roku postawiła na kampanię reklamową opartą właśnie na planowaniu rodziny. Hasło reklamowe brzmiało: „Przez […]

Czytaj dalej

LG bije rekord największą reklamą zewnętrzną na świecie

Firma LG znana jest głównie z produkowania sprzętów elektroniki użytkowej, AGD i urządzeń mobilnych. W ostatnim czasie zasłynęła też największą reklamą zewnętrzną na świecie.

Czytaj dalej

Najlepsze reklamy zewnętrzne z okazji mundialu

Na Mundialu, czyli „święcie radości” można nieźle zarobić. Wiedzą o tym doskonale producenci wykorzystujący to najważniejsze wydarzenie w świecie piłki nożnej do zareklamowania swojego produktu. Poniżej przedstawiamy najlepsze reklamy zewnętrzne z okazji mundialu.

Czytaj dalej

Interaktywne przystanki – sposób na dobrą reklamę

Post Image

Trawa, ogrzewana wiata czy pachnące rogalami citylighty to tylko parę przykładów na to, co można umieścić na przystanku, aby wyróżnić swoją markę w przestrzeni miejskiej. Tego rodzaju niestandardowe działania marketingowe z wykorzystaniem przystanków pojawiają się również w naszym kraju.

Czytaj dalej

Kontrowersja nie zawsze się opłaca. House już to wie

Post Image

Niestety to nie wysoki nakład pieniężny czy dobre chęci wykonawcy i inwestora decydują o sukcesie kampanii reklamowej. Zdarzają się próby wypromowania danego produktu, które już od samego początku skazane są na porażkę. Jedną z takich, krytykowanych kampanii reklamy zewnętrznej była kampania Virginity House z 2008 roku.

Czytaj dalej

Deszczowa kampania biura D-reizen

Post Image

Dwa lata temu holenderska agencja turystyczna D-reizen wpadła na pomysł inspirującej kampanii reklamowej, dzięki której chciała pokazać, że lekiem dla wszystkich zestresowanych ludzi mogą być dłuższe niż do tej pory wakacje.

Czytaj dalej

„Tarczyn – swoją drogą” największą kampanią reklamową w historii marki

Post Image

W 2013 roku ruszyła nowa, nietypowa kampania reklamy zewnętrznej firmy Tarczyn, produkującej soki i napoje owocowe. Zgodnie z hasłem przewodnim „Swoją drogą” marka ta znów pokazała swoje nietuzinkowe myślenie oraz dwa nowe, wakacyjne i niezmienne dobre smaki napojów.

Czytaj dalej