Outdoor w trosce o dzieci (ciekawa kampania OOH)
- 31
- lipiec
- 2013
Outdoor w trosce o dzieci, czyli billboardy z wiadomością widoczną tylko dla najmłodszych
W maju 2013 roku ruszyła bardzo ciekawa kampania outdoorowa zainicjowana przez hiszpańską fundację ANAR, walczącą o dobro dzieci. Był to pierwszy outdoor skierowany wyłącznie do małoletnich. Na pierwszy rzut oka ta kampania niczym się nie wyróżniała i dorośli, którzy widzieli plakat z chłopcem, nawet się przy nim nie zatrzymywali. Było to celowym zabiegiem, gdyż ta przeprowadzona w Hiszpanii kampania OOH przeciwko przemocy wobec dzieci wykorzystała reklamy outdoorowe, które miały być widoczne tylko dla najmłodszych.
Najbardziej charakterystyczną cechą kampanii OOH hiszpańskiej fundacji ANAR było to, że gdy na grafikę promującą tę kampanię społeczną patrzyli dorośli, to widzieli wyłącznie smutnego chłopca, ok 10 r.ż. i widniejący pod zdjęciem napis: „Czasem przemoc dostrzegają tylko dzieci, będące jej ofiarami”. Natomiast dzieci w wieku chłopca z plakatu, o wzroście mniejszym niż 1,3 m, które przechadzały się ulicami wraz ze swoimi opiekunami, zauważały u tej postaci ze zdjęcia ślady pobicia na twarzy oraz umieszczony pod fotografią numer fundacji ANAR, na który należy dzwonić, kiedy jest się ofiarą przemocy w rodzinie. Celem tej akcji było uświadomienie potencjalnych nieletnich ofiar o możliwości zgłoszenia trudnej dla nich sytuacji, a także upoważnienie ich do działania, szczególnie wtedy, gdy sprawca ich krzywdy stoi obok nich.
Innowacją wykorzystaną w kampanii OOH fundacji ANAR były plakaty stworzone przy użyciu stereogramów soczewkowych (technika druku soczewkowego umieszczona na specjalnym nośniku, czyli folii lentikularnej, czego efektem było uzyskanie druk 3D na płaskiej powierzchni). Dzięki zastosowaniu tego rodzaju technologii, w zależności od tego pod jakim kątem spojrzało się na plakat, widziało się inny obraz. Dlatego też dorośli, patrząc na chłopca z wysokości większej niż dzieci, widzieli łagodniejszą wersję grafiki. Natomiast dzieci zauważały numer telefonu do fundacji ANAR oraz tajny komunikat przeciw nadużyciom ze strony ich opiekunów, widoczny tylko z ich perspektywy: „Jeśli ktoś cię rani, zadzwoń do nas, a my ci pomożemy”.
Bez wątpienia można stwierdzić, że ta majowa kampania OOH zrealizowana przez hiszpańską agencję Grey była jednym z najciekawszych pomysłów na outdoor w tym roku. Ponadto, jak zapewniają twórcy tej akcji, osiągnięto jej cel poprzez zwiększenie społecznej świadomości o istnieniu fundacji ANAR oraz działającej dzięki niej linii telefonicznej dla dzieci, a także nastolatków dotkniętych przemocą w rodzinie.
Szukaj
Kategorie
- ABC reklamy outdoor
- Kampanie reklamowe
- Reklama w mediach
- Rodzaje reklamy zewnętrznej
- Strategie reklamowe
- Wiadomości z rynku reklamy