Aktualne trendy w reklamie zewnętrznej
- 11
- lipiec
- 2014
Reklama zewnętrzna jest bardzo popularną formą marketingu, której celem jest dotarcie z przekazem reklamowym do określonych miejsc, a tym samym odbiorców. Jej największymi atutami jest masowość i praktycznie niegraniczony zasięg, a jej oddziaływanie dotyka szczególnie osób mobilnych, aktywnych, z potencjałem nabywczym, którzy znaczną część swojego czasu spędzają na przemieszczaniu się w miejskiej przestrzeni.
Wśród najczęściej stosowanych nośników reklamy outdoorowej znajduje się billboard. Ma on formę stelażu, na którym umieszczane są plakaty reklamowe, z reguły dużego formatu. Umieszczane są wzdłuż ulic, często dodatkowo podświetlone dla zapewnienia lepszej widoczności i przykucia uwagi.
Kolejnym nośnikiem jest tzw. citylight, czyli podświetlany panel reklamowy, który zawieszony jest za szybą z tworzywa sztucznego. Najczęściej taką formę marketingu stosuje się przy wiatach autobusowych, na latarniach, ale zdarzają się także panele wolnostojące.
Inną formą jest reklama pneumatyczna, stosowana raczej krótkotrwale, przy okazji wydarzeń plenerowych. Jest to nic innego jak dmuchawiec z logo danej marki, nieraz o kształcie reklamowanego produktu, który jest mobilny i szybki w montażu, a także łatwy do przetransportowania. Jest za to bardzo efektowny, ponieważ swoimi gabarytami wyróżnia się z daleka, przez co jego widoczność obejmuje duży obszar.
W reklamie zewnętrznej stosowane są także nośniki wielkoformatowe, które swoimi wymiarami przekraczają wielkość billboardu, zajmujące ponad 100 m2 powierzchni. Zazwyczaj eksponowane są na ścianach budynków, albo na rusztowaniach w trakcie ich remontów.
W outodoorze przekaz reklamowy kształtowany jest najczęściej za pomocą słowa i płaskiego obrazu, jednak bardziej kreatywne reklamy tworzone są w zamyśle 2D i 3D. Przekaz reklamy powinien być prosty i zrozumiały, a jednocześnie dostosowany do grupy docelowej. Ponadto na siłę odbioru tej formy marketingu wpływa charakteryzująca ją duża częstotliwość kontaktu, dzięki umieszczeniu tej samej reklamy w wielu miejscach, lub różnych reklam, ale w ramach jednej kampanii.
Formy reklamy zewnętrznej ogranicza właściwie wyłącznie kreatywność agencji reklamowych. Obecnie poszukuje się nowych, oryginalnych nośników, które przykułyby większą uwagę. Są to zarówno elementy zabudowy miasta jak i inne, mobilne, w postaci gadżetów. Ponadto, ulegając ogólnym trendom, także i branża reklamowa nastawia się na klientów bardziej zindywidualizowanych. W dotarciu do nich może pomóc, np. kino, które znaleźć można zarówno w dużych aglomeracjach, jak i mniejszych ośrodkach miejskich, co kolei pozwala na profilowane odbiorcy ze względu na region, wiek, czy upodobania w zakresie rozrywki. Branża stawia także na coraz nowocześniejsze rozwiązania w wyświetlaniu obrazu, a klasyczne plakaty coraz częściej ustępują miejsca ekranowym reklamowym, na których co kilkanaście sekund wyświetla się inny produkt. Tego typu rozwiązania mają duży zasięg oddziaływania, ponieważ lokalizowane są często w pojazdach komunikacji miejskiej, którymi codziennie porusza się ogromna ilość potencjalnych konsumentów.
Szukaj
Kategorie
- ABC reklamy outdoor
- Kampanie reklamowe
- Reklama w mediach
- Rodzaje reklamy zewnętrznej
- Strategie reklamowe
- Wiadomości z rynku reklamy