Billboard oczyszczający powietrze – outdoor zaangażowany w Peru

Billboard oczyszczający powietrze – outdoor zaangażowany w Peru

Reklama zewnętrzna, kojarząca się zazwyczaj z wielkoformatowy nośnikami, zamontowanymi najczęściej na elewacjach budynków lub z billboardami ustawianymi w pobliżu dróg szybkiego ruchu powoli ustępuje miejsca nowoczesnemu outdoorowi, wykorzystującemu najnowsze zdobycze techniki.

Coraz bardziej powszechne w użyciu ekrany LED, citylighty, zdigitalizowane nośniki czy ekoplakaty są przejawem dostosowywania się branży reklamowej do wymogów współczesnego świata – zarówno odbiorców, będących coraz bardziej mobilnymi, nastawionymi na natychmiastowy odbiór przekazu, jak i środowiska, wymagającego troski o kurczące się zasoby naturalne.

Billboard oczyszczający powietrze

Dzięki szerokiemu zasięgowi – dociera do znacznie większej liczby osób, niż formy wymagające od adresatów przekazu dysponowania odpowiednimi odbiornikami (radio, telewizor, komputer z dostępem do internetu), jest ona często wykorzystywana nie tylko w celach komercyjnych, ale również przy realizacji tak zwanych kampanii społecznych.

Bardzo ciekawym przykładem wykorzystania formy billboardu, wskazującym na możliwy kierunek rozwoju reklamy outdoorowej, jest kampania Uniwersytetu Technologicznego w Peru (University of Engineering and Technology – UTEC), promująca uczelnię oraz możliwość powszechnego zastosowania inżynierii „dla dobra ludzkości”. Skonstruowany przez tamtejszych inżynierów billboard oczyszczający powietrze (ang. air-purifying billboard) stanowi dowód na to, że oprócz oczywistej funkcji nośnika przekazu reklamowego, może on [zastosowana technologia] również służyć „zmianie świata – pomocy społeczności i trosce o środowisko”.

Jak wskazują wykonawcy, pojedynczy billboard jest w stanie wykonać pracę około tysiąca dwustu drzew, oczyszczając dziennie sto tysięcy metrów kwadratowych zanieczyszczonego powietrza, które jest absorbowane przez nośnik, poddawane filtracji wodnej i zwracane do atmosfery. Pierwszy taki nośnik został ustawiony w pobliżu rozbudowującego się kampusu uniwersyteckiego w Limie – stolicy Peru, najbardziej zanieczyszczonym mieście w Ameryce Południowej.

Przywołana kampania nie jest jedynym tego typu projektem zrealizowanym przez UTEC. Pod koniec 2012 roku, we współpracy z agencją reklamową MAYO-DRAFT FCB, skonstruowano i ustawiono wzdłuż Pan-American Highway (Autostrady Panamerykańskiej) billboardy pozyskujące wodę z dość wilgotnego, pustynnego powierza, zamieniające ją następnie w wodę pitną.

Być może nieco dalekie od naszej rzeczywistości przykłady kampanii peruwiańskiego uniwersytetu wskazują na stopniowo rozwijający się, nie tylko pod względem zaawansowania technologii nośników reklamowych, trend outdooru zaangażowanego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.