Najbardziej dochodowe formy reklamy zewnętrznej
- 18
- styczeń
- 2016
Outdoor, jeszcze niedawno uważany za formę wspomagającą realizację kampanii reklamowych, zyskuje coraz większe znaczenie jako samodzielny rodzaj reklamy. Szeroki wybór nośników: od tradycyjnych billboardów i reklam wielkopowierzchniowych, przez telebimy, ekrany LED, reklamy umieszczane w środkach transportu, reklamy ambientowe, po nowoczesne nośniki digitalne, a także w zasadzie nieograniczony zasięg (przekaz dostępny jest o każdej porze dnia i nocy, w wielu miejscach danej miejscowości, a nawet poza jej granicami) sprawiają, że reklama zewnętrzna z roku na rok staje się coraz chętniej wybierana przez reklamodawców.
Analizy rynku reklamy jednoznacznie wskazują, że sprzedaż reklamy outdoorowej stopniowo osiąga coraz większy poziom. Do niedawna, najczęściej wybieranym nośnikiem był billboard. Jego popularność wynikała przede wszystkim z możliwości umieszczenia przekazu właściwie wszędzie (znajomy widok dróg wjazdowych, zwłaszcza do popularnych miejscowości) oraz z jego relatywnie niskiej ceny (brak konkurencyjnych form). Podobnie jednak, jak każda inna działalność usługowa, również reklama uległa przeobrażeniu.
Nośniki, które niegdyś uchodziły za niezwykle efektywne – przynoszące oczekiwane rezultaty, a więc także zyski, odchodzą do lamusa. Reklama zewnętrzna przeniosła się do miejsc uczęszczanych przez ściśle określone (wyselekcjonowane) grupy potencjalnych klientów – do centrów handlowych, miejsc rozrywki i rekreacji, ośrodków akademickich, nowoczesnych osiedli, a także, dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii, zmieniła swoją formę. Coraz bardziej popularnymi nośnikami outdooru są te wchodzące w interakcję z odbiorcami (reklama tranzytowa) oraz wykorzystujące innowacyjne rozwiązania.
Z punktu widzenia reklamodawców – podmiotów chcących wypromować swoją markę, produkt lub usługę, istotną kwestią są zyski, jakie dana forma reklamy przyniesie. Przy wyborze konkretnej strategii, warto pamiętać, że oprócz przeliczanej na rzeczywiste kwoty sprzedaży danej oferty, korzyścią wynikającą z outdooru jest również rozpoznawalność promowanej marki. Jaka zatem forma reklamy zewnętrznej będzie najbardziej dochodowa?
Biorąc pod uwagę zakładane cele realizowanej kampanii reklamowej, rodzajem który warto wybrać jest tak zwany digital outdoor, wykorzystujący cyfrowe środki przekazu. Ekrany cyfrowe, w postaci telebimów umieszczanych na elewacjach lub dachach budynków, albo mniejszych wyświetlaczy, zamontowanych na przykład w wiatach przystankowych lub na eleganckich słupkach umieszczonych w przestrzeniach handlowych, umożliwiają zmianę wyświetlanej reklamy co najmniej kilkukrotnie w ciągu dnia. Taki system pozwala nie tylko na zaciekawienie odbiorców urozmaiconym przekazem, ale również na zbilansowanie wydatków, związanych z wynajęciem nośnika. W porównaniu z tradycyjnymi formami outdooru, nośniki cyfrowe wygrywają o wiele większą (częstszą) możliwością zmiany prezentowanych treści, estetyką, swoistym wyjściem do klienta oraz zdecydowanie niższymi kosztami ekspozycji przekazu.
Szukaj
Kategorie
- ABC reklamy outdoor
- Kampanie reklamowe
- Reklama w mediach
- Rodzaje reklamy zewnętrznej
- Strategie reklamowe
- Wiadomości z rynku reklamy