Najnowsza kampania reklamowa Dove
- 19
- sierpień
- 2016
W najnowszej kampanii reklamowej marka Dove zwróciła uwagę na powszechne zjawisko, jakim jest krytyka wyglądu sportsmenek. Kampanię oparto na spotach oraz interaktywnych billboardach, gdzie rozmazane wizerunki znanych kobiet czynnie uprawiających sport mówią, iż jeśli skupiamy się na wyglądzie atletek, tak naprawdę ich nie widzimy. Dlatego Dove nawołuje: „Let`s change the story”, czyli „Zmieńmy historię”.
Na początku lipca 2016 roku na ulicach Nowego Jorku, Los Angeles oraz Toronto pojawiły się osobliwe, interaktywne billboardy, które zostały przygotowane przez agencję Razorfish na prośbę marki Dove, należącej do koncernu Unilever. Pokazano na nich przykłady medialnych komentarzy, które w niewybredny sposób odnoszą się do wyglądu kobiet uprawiających wyczynowo sport, skupiając się na ich cechach fizycznych,pomijając tym samym ich sportowe wyniki.
Cytaty na tych billboardach brzmią: „o dużych sutkach”, „wygląda jak hydrant”, „ma zbyt kręcone włosy”. Takie komentarze odbierają atletkom pewność siebie jako kobiecie oraz zawodniczce, a przecież każda z nich zasługuje na to, by być postrzeganą przez pryzmat ich sportowej formy i rezultatów, nie zaś wyglądu i budowy ciała.
Pod każdym z plakatów widnieje również tekst mówiący o tym, że gdy media skupiają się na wyglądzie sportsmenek, przestają wówczas dostrzegać je same. Marka Dove wzywa zatem do zmiany sposobu medialnej narracji, promując przy okazji swoją firmę.
Kampania Dove przeciw krytykowaniu wyglądu sportsmenek poprzez ukazanie niektórych z takich niesmacznych komentarzy chce skłonić ludzi do dyskusji oraz reagowania na taką niestosowną, krzywdzącą kobiety narrację. Czy Dove uda się zmienić tego rodzaju komentarze pojawiające się w mediach – zobaczymy.
Szukaj
Kategorie
- ABC reklamy outdoor
- Kampanie reklamowe
- Reklama w mediach
- Rodzaje reklamy zewnętrznej
- Strategie reklamowe
- Wiadomości z rynku reklamy