Popularne formy reklamy zewnętrznej
- 01
- luty
- 2016
Reklama outdoorowa swoją popularność zawdzięcza dwóm cechom: wysokiej częstotliwości kontaktów z przekazem, wynikającej z umieszczenia w przestrzeni publicznej wielu nośników i prostego przedstawienia produktu, bazującego na nośnych symbolach oraz chwytliwych hasłach. Dlatego też nośniki outdoorowe stanowią jeden z najważniejszych, najstarszych i najpopularniejszych środków promocji.
Najczęściej wykorzystywanymi w reklamie nośnikami outdoorowymi są:
- Reklama wielkoformatowa – zwykle eksponowana bezpośrednio na ścianach budynków bądź w czasie remontu budynku na rusztowaniu.
- Frontlighty (powierzchnie ekspozycyjne oświetlone własnym, zewnętrznym źródłem światła, zapewniają doskonałą widoczność oraz wysoką jakość przekazu).
- Backlighty (ekskluzywne nośniki podświetlone od wewnątrz, niejako uzupełnienie frontlightów)
- Billboardy – wielkie tablice, najczęściej oświetlone, umieszczane zwykle przy drogach poza obszarami zabudowanymi.
- Reklama pneumatyczna – nośnik dmuchany, mobilny typu balon, brama, atrybut danej firmy w postaci np. maskotki.
Ich popularność wynika z tego, że zlokalizowane są w ważnych ciągach komunikacyjnych miast, zarówno skierowanych do pieszych, jak i tych samochodowych. Najczęściej wybieranymi do tego miejscami są centra miast, okolice punktów dystrybucji, wnętrza często uczęszczanych budynków typu galerie handlowe, dworce, metro, a także ulice o dużym natężeniu ruchu i autostrady. Wyróżniają się większą powierzchnią (szczególnie reklamy wielkoformatowe) nad tradycyjnymi nośnikami reklamowymi. Ponadto frontlighty oraz backlighty często wykorzystują miejsca, gdzie umieszczenie nośników wolnostojących byłoby niemożliwe.
Reklamy wielkoformatowe, billboardy i reklama pneumatyczna są doskonałe do przeprowadzenia produktowej kampanii ogólnopolskiej bądź tylko lokalnej. Właśnie ta wszechstronność, uniwersalność sprawia, że sięgają po nie zarówno bardziej, jak i mniej znane marki. Dodatkowym atutem, przyciągającym reklamodawców jest wręcz niepoliczalny odbiór tego rodzaju reklamy, w postaci wielokrotnego kontaktu wzrokowego w ciągu miesiąca ekspozycji.
Outdoor w przeciwieństwie do telewizji czy gazet przenosi samo sedno reklamy. Tego rodzaju reklama powoli się digitalizuje, a pojawiające się coraz częściej ekrany zastępują tablice. Na outdoor w Polsce najczęściej stawia sektor finansowy, żywnościowy, telekomunikacyjny oraz producenci napojów i alkoholi.
Szukaj
Kategorie
- ABC reklamy outdoor
- Kampanie reklamowe
- Reklama w mediach
- Rodzaje reklamy zewnętrznej
- Strategie reklamowe
- Wiadomości z rynku reklamy