Badania widowni reklamy zewnętrznej

Post Image

Outdoor stanowi stuprocentowy przekaz reklamowy, ponieważ widz nie odbiera go jako nośnika reklamowego, lecz jako samą treść. Reklama zewnętrzna nie wymaga żadnej aktywności ze strony odbiorcy, to outdoor wybiera widza. Dlatego też badania widowni reklamy zewnętrznej są trudne do przeprowadzenia.

Czytaj dalej

Zasady montowania infrastruktury reklamowej

Instalowanie infrastruktury reklamowej przy pasach drogowych podlega ścisłym przepisom określonym w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane. Zgodnie z nią każde wolno stojące i trwale związane z gruntem urządzenie reklamowe stanowi obiekt budowlany zaliczany do grupy budowli. Pozwolenia na budowę w celu zainstalowania reklam wymagają jednak tylko obiekty świetlne lub podświetlane poza […]

Czytaj dalej

Inteligentne reklamy – przyszłość OOH

Świat reklamy jest bardzo szybko zmieniającym się miejscem. Dzięki nowym interaktywnym technologiom potrafi przemienić odbiorcę przekazu w jego współtwórcę, przełamując pewne bariery.

Czytaj dalej

Kiedy plakatowanie miasta jest nielegalne?

Post Image

Szpecące reklamy pojawiające się na frontach budynków są zmorą większości polskich miast, toteż coraz więcej z nich w walce z plakatowaniem sięga po najróżniejsze środki, o różnej skuteczności.

Czytaj dalej

Co wyróżnia plakaty wyborcze?

Post Image

Reklama zewnętrzna jest najstarszą formą komunikacji wizualnej, znaną już w średniowieczu. Obecnie takim środkiem przekazu wizualnego są billboardy, banery i plakaty. Najbardziej widoczne w czasie kampanii wyborczej, stanowiąc podstawowe narzędzie promocji kandydatów. Pojawienie się na ulicach plakatów politycznych personalnych, zazwyczaj sygnalizuje początek kampanii politycznej. Można nawet mówić o swoistym wyścigu na ilość, wielkość plakatów i […]

Czytaj dalej

Na jakie usługi agencji reklamowych możesz liczyć w ramach OOH?

Post Image

Reklama zewnętrzna, zwana także outdoor czy OOH („Out-Of-Home” – „poza domem”) to reklama umieszczana w konkretnym miejscu i przeznaczona dla konkretnej grupy ludzi. Agencje reklamowe często świadczą usługi z nią związane, ponieważ zapewnia ona wysoką częstotliwość kontaktów z potencjalnym klientem.

Czytaj dalej

Reklama na zabytkach – problem dużych miast

Post Image

Ponad połowa pytanych Polaków nie zgadza się na umieszczanie reklam siatkowych, które już od kilku lat przysłaniają zabytki w miastach. Ta nowinka marketingowa ma wielu przeciwników, którzy uważają, że takie reklamy obniżają rangę zabytków oraz szpecą je. Nazywają to także brutalną, komercyjną ingerencją w tradycję oraz historię. Jak ten „problem” wielu polskich miast reguluje prawo?

Czytaj dalej

Historia reklamy zewnętrznej w Polsce

Post Image

Pierwsze reklamy zewnętrzne pojawiły się w Polsce w 1990 r. Początkowo były to wieszane nieśmiało na płotach czy szybach plakaty reklamowe. Wśród szarego i smutnego wówczas krajobrazu polskich miast wyróżniały się swoim kolorytem oraz siła bezpośredniego przekazu.

Czytaj dalej

Dobry plakat reklamowy

Post Image

Plakaty reklamowe rozwieszone na ścianie, murze czy drzwiach dysponują ogromnym potencjałem i stanowią świetny sposób na promocję firmy, usługi lub produktu. Nie można ich ani wyrzucić bez przeczytania jak ulotki, ani wyłączyć jak reklamy w telewizji czy radio. Należy jednak zdawać sobie sprawę z tego, że potencjalny klient spośród dziesiątek plakatów napotykanych codziennie zapamiętuje zaledwie […]

Czytaj dalej

Skuteczna kampania OOH w pięciu krokach

Post Image

Outdoor jest medium posiadającym bardzo duży potencjał i wszystkie kampanie OOH są z zasady naturalne oraz bezpośrednie w odbiorze. Brak deklaratywności i silny kontakt z odbiorcami powoduje, iż tego rodzaju reklamy są bardzo efektywne. Żeby jednak kampania OOH była skuteczna, należy spełnić 5 poniższych warunków: Po pierwsze… …reklamy, slogany bądź wszelkie inne wizualizacje powinny zawierać […]

Czytaj dalej