Infoscreeny
- 10
- kwiecień
- 2015
Infoscreeny – wielkoformatowe elektroniczne nośniki emitujące treść w jakości HD zagościły na polskim rynku w 2008 roku. 23 ekrany o wymiarach 3 m x 1,7 m i powierzchni 5,1 mkw. zamontowane zostały na 6 stacjach warszawskiego metra. 3 lata później było ich już 31 na 10 stacjach o największym przepływie pasażerów.
Na ekranach, umieszczonych w najbardziej atrakcyjnych miejscach, wyświetlane są programy informacyjne, rozrywkowe, sportowe, informacje kulturalne, filmy, kreskówki oraz prognoza pogody. Treści te przeplatane są reklamami.
![Infoscreen](https://moja-reklama.pl/wp-content/uploads/Infoscreen-Stroer.jpg)
fot. infoscreen.pl
Infoscreeny dają reklamodawcom nowe możliwości, np. prezentacji każdego dnia innej cechy produktu, przedstawiania naprzemiennie kilku spotów w ramach większej kampanii. Często wykorzystuje się je do wyświetlania odliczania dni do konkretnego wydarzenia kulturalnego. Za ich pomocą można dotrzeć do najbardziej atrakcyjnej grupy docelowej – młodych, mobilnych, dobrze wykształconych osób – odbiorców sporadycznie oglądających telewizję, tzw. light TV userów.
Z metra korzysta codziennie około 500 tysięcy pasażerów. Z badań wynika, że 85% z nich to osoby w wieku 16-49 lat, a 65% posiada wykształcenie wyższe. Dane te pozwalają określić, jakie informacje przedstawić za pomocą infoscreenów tak, aby zyskać zainteresowanie odbiorców. Warszawiacy, zapytani o to, jakie treści chcieliby oglądać podczas oczekiwania na przyjazd pociągu, wymienili informacje z kraju i świata, wydarzenia w mieście i dzielnicy oraz prognozę pogody. Daje to pogląd na to, jak zaplanować wyświetlany program, aby skutecznie się zareklamować.
Reklama prezentowana za pomocą infoscreenów ma szansę dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i skutecznie wesprzeć działania marketingowe firm. Duże, wyświetlające programy w wysokiej rozdzielczości ekrany przyciągają uwagę. Odbiorca mimochodem spojrzy w ich kierunku. Z racji krótkich cykli programu (ok. 4 minuty) spoty pozostają w pamięci.
Jedynym do tej pory dystrybutorem infoscreenów w Polsce jest firma Ströer. Zgodnie z cennikiem zamieszczonym na jej stronie koszt reklamy zależny jest od częstotliwości przedstawiania. Do wyboru mamy 3 opcje, których koszt kształtuje się w granicach od blisko 2 000 do nieco ponad 7 000 zł dziennie. Oferta standardowa przewiduje 200 emisji w ciągu dnia w częstotliwości 11 wyświetleń na godzinę na każdym z ekranów. Cena przy 3-dniowym okresie prezentacji – nieco ponad 9 000 zł. Za częstsze wyświetlanie zapłacimy ok. 15 500 zł.
Koszty nie są może zbyt niskie, jednak biorąc pod uwagę ilość potencjalnych odbiorców przewijających się każdego dnia w warszawskim metrze, warto zainwestować w tę formę reklamy.
Szukaj
Kategorie
- ABC reklamy outdoor
- Kampanie reklamowe
- Reklama w mediach
- Rodzaje reklamy zewnętrznej
- Strategie reklamowe
- Wiadomości z rynku reklamy