Kampania marki Carlsberg

Kampania marki Carlsberg

W przestrzenie miejskiej pojawia się wiele, bardzo różnych kampanii reklamowych. Jedynak tylko niektóre przechodzą do historii. Przykładem kreatywnego wykorzystania bilbordów jest kampania stworzona na zlecenie marki Carlsberg. Ogromy nośnik z hasłem „Prawdopodobnie najlepszy plakat na świecie” oferował darmowe piwo, gdyż samoobsługowy nalewak był integralną częścią nośnika reklamowego. Kampania została zrealizowana w 2015 roku na terenie Londynu.

Skuteczność reklamy zewnętrznej w dobie cyfryzacja jest znacznie niższa. Dlatego specjaliści z branży reklamy szukają nietypowych rozwiązań, by przykuć uwagę odbiorców na dłużej. Sposobem na to jest łącznie druku z efektami świetlnymi, dźwiękowymi i empirycznymi. Właśnie w tym kierunku zdecydował się pójść Carlsberg i w 2015 roku zamontował na londyńskiej ulicy pozornie tradycyjny nośnik reklamowy, który dopiero po dokładniej weryfikacji okazał się być wyposażony w nalewak do piwa. Reakcja przechodniów była zazwyczaj podobna – każdy chciał skorzystać z darmowego piwa. Pojawiły się kolejki do bilbordu.

Za realizację niestandardowej kampanii odpowiadała agencja Fold7, która kontynuowała działania reklamowe pod hasłem „Prawdopodobnie najlepszy billboard na świecie” (Probably the best poster in the world). Z tego względu bilbord, który pojawił się w centrum Londynu, zwierał znane hasło na charakterystycznym dla Carlsberga zielnym tle. Nowym elementem był tylko nalewak do piwa, który wmontowano za sprawą specjalnego systemu hydraulicznego.

Przy realizacji kampanii współpracowano z agnacją Mission Media, gdyż było to bardzo duże przedsięwzięcie. Ogromny plakat został zamontowany nieopodal Old Truman Brewery, czyli w samym centrum Londynu. Każdy mógł nalać sobie pół litra zimnego Carlsberga. Porządku przy bilbordzie pilnował strażnik, który również kontrolował, by nie dochodziło do nadużyć i aktów wandalizmu. Ryzykowana kampania miała na celu zwiększenie zaaranżowania konsumentów i promocje marki w zupełnie inny sposób. Spotkała się z bardzo pozytywnym odbiorem reklamodawców oraz londyńskiej społeczności.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.