Car Wrapping

Car Wrapping

Car wrapping jest formą reklamy, polegającą na oklejaniu karoserii samochodu naklejkami reklamowymi. Do car wrappingu stosuje się też, oprócz aut osobowych, także i te ciężarowe oraz cysterny, TIR-y. Z tej mobilnej reklamy korzystają przedsiębiorcy, którzy chcą dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców (pieszych, kierowców, osób korzystających z komunikacji miejskiej). Łatwo zauważyć, że wiele wiodących marek korzysta z tej możliwości i ujednolica swój wizerunek np. przez oklejenie wszystkich samochodów firmowych na jednakowy kolor oraz dodając na nich tylko swój logotyp.

Pojazdy to bardzo wdzięczne obiekty wykorzystywane w marketingu. Dzięki car wrappingowi samochody stanowią taki rodzaj reklamy, który praktycznie sam dojeżdża do potencjalnego klienta. Dziś tego rodzaju mobilne reklamy coraz częściej można zauważyć na naszych drogach. Auta te pełnią funkcję outdoorowej formy komunikacji marketingowej, zapewniający szeroki zasięg dotarcia. Dzięki profesjonalnemu oklejeniu samochodu przy użyciu folii będziemy mieć gwarancję zauważenia naszej firmy w całym rejonie objętym jej działaniem. Ponadto car wrapping stanowi idealną formę identyfikacji wizualnej dla różnego rodzaju przedsiębiorstw i ich flot samochodowych, szkół nauki jazdy czy taksówek.

Aby podnieść skuteczność car wrappingu, należy:

  • opierać się na przemyślanej koncepcji oraz ciekawym doborze kolorów, trafności wykorzystywanych folii,
  • właściwe połączyć treści i materiały gwarantujące rewelacyjny efekt,
  • zadbać o identyfikację wizualną firmy i oklejać ją w sposób oryginalny, przyciągający wzrok.
Car Wrapping

fot. Ikonoklast Fotografie/bigstockphoto.com

Oklejanie pojazdu jest skomplikowanym procesem, wymagającym dużego doświadczenia. Najpierw należy wyczyścić auto, usunąć głębokie zarysowania i ogniska rdzy, ubytki lakieru, a także odtłuścić karoserię. Kolejnym etapem jest demontaż wszystkich wystających elementów, tj. klamek, zderzaków, lusterek, lamp, listew, tak, aby móc potem precyzyjnie zamontować folię z reklamą firmy.

Według statystyk reklama mobilna wykorzystująca car wrapping jest jednym z najbardziej opłacalnych i skutecznych sposobów dotarcia do grupy docelowej. Najczęściej wykorzystuje się do tego już wcześniej zakupione, codziennie użytkowane samochody firmowe. Taka reklama eksponowana jest przez prawie 5 lat i w przeciwieństwie do reklam krótkookresowych np. telewizyjnych czy prasowych jest dużo tańsza (porównując poniesione koszty w stosunku do ilości odbiorców). Bowiem za taką reklamę płacimy tylko raz- przy jej tworzeniu (za projekt graficzny i oklejenie). Natomiast ciąg dalszy jest w zasadzie darmowy. Tego rodzaju reklama mobilna rozprzestrzenia się sama- zawsze wtedy, gdy służbowe auto wyrusza w teren. Nie trzeba tu uiszczać opłat za wydruk, dystrybucję, emisję, publikację w mediach, zamieszczenie na billboardzie czy też wyświetlanie jej w sieci. Jedynym torem przekazu są drogi, które na co dzień pokonują firmowe pojazdy flotowe.

3 komentarze

  1. Wytnij-Wklej pisze:

    To prawda, reklama na samochodach jest bardzo efektywna i jej koszt szybko się zwraca. Dzięki za ciekawy artykuł.

    • Arek pisze:

      To prawda że reklama na samochodach jest bardzo popularna, ale wynika to m.in. z tego że można wybierać bardzo różne pułapy cenowe za wykonanie usługi.

  2. Choć najpopularniejszy jest car wrapping w celach reklamowych, to warto również wspomnieć o tym, że samochód można okleić folią PPF do ochrony karoserii przed zanieczyszczeniami i uszkodzeniami mechanicznymi czy też folią przyciemniającą do szyb.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.