Rebranding

Rebranding jest to proces polegający na nadawaniu konkretnej marce nowych wartości poprzez całkowitą zmianę jej wizerunku w oczach potencjalnego klienta. Bardzo często mylimy pojęcie rebrandingu z samą zmianą logo. Jest to błędne rozumowanie, gdyż głównym zamierzeniem producenta jest wybudowanie w głowie odbiorcy zupełnie nowego wizerunku danego produktu czy usługi. Sama zmiana graficzna znaku marki jest […]

Czytaj dalej

Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy

Znaczenie reklamy w życiu codziennym staje coraz większe. Reklama oddziałuje na nasze emocje i pobudza do określonego zachowania. Często komunikat reklamowy ma za zadanie zmienić zachowania ludzi lub skłonić do refleksji. Reklamodawcy mają mnóstwo narzędzi do prowadzenia swoich działań. Jednak dla usystematyzowania ich pracy kilkadziesiąt lat temu powołano Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy (w skrócie IAA).

Czytaj dalej

Opinie Polaków o reklamie zewnętrznej

Reklama zewnętrzna to stały element miejskiego pejzażu, który dziś byłby bardzo trudny do wyeliminowania. Bez szyldów, billboardów, bannerów, a także innych form outdooru umiejscowionych na budynkach, przystankach czy płotach nie ma marketingu. Opinie na temat tej formy promocji produktów i usług są różne. Poniżej postaramy się przedstawić, jak Polacy widzą OOH.

Czytaj dalej

Ograniczenia prawne i etyczne dotyczące reklamy zewnętrznej

Post Image

Prawo reklamy, w tym także reklamy zewnętrznej,  jest bardzo szerokie, a jego przepisy są rozproszone po wielu ustawach oraz kodeksach etyki. Te ostatnie nie są przepisami narzucanymi przez rząd, tylko stanowią zasady uchwalone bezpośrednio przez reklamodawców. Stosowanie ich ma na celu promocję odpowiedzialnej i rozsądnej reklamy, zasad uczciwej konkurencji, a także szacunku dla odbiorcy.

Czytaj dalej

Przepis na udaną kampanię reklamową

Celem każdej kampanii reklamowej jest realizacja określonych założeń, sprowadzających się w ostateczności do zwiększenia sprzedaży lub – w przypadku kampanii społecznych, do zwiększenia liczby osób wspomagających daną inicjatywę. Zanim jednak będzie można policzyć realne zyski danej marki lub instytucji, trzeba zbudować wokół niej określoną grupę wiernych konsumentów/osób wspierających.

Czytaj dalej

Reklama zewnętrzna w event marketingu

Reklama zewnętrzna posiada szeroki zasięg i doskonały, często 24-godzinny odbiór. Cechuje ją również możliwość szybkiej wymiany kreacji reklamowej oraz relatywnie niskie koszty uruchomienia kampanii, np. tej prowadzonej na telebimach LED. Z tego rodzaju formy promocji coraz częściej korzystają też organizatorzy eventów.

Czytaj dalej

Projekt badawczy Outdoor Track

Jedną z coraz prężniej rozwijających się w Polsce form reklamy jest outdoor – reklama zewnętrzna (out-of-home), wykorzystująca nośniki przekazu, zlokalizowane w szeroko pojętej przestrzeni publicznej. Podkreślanymi zaletami reklamy outdoorowej są nieograniczony zasięg przekazu oraz różnorodność wykorzystywanych środków ekspozycji.

Czytaj dalej

Popularne formy reklamy zewnętrznej

Reklama outdoorowa swoją popularność zawdzięcza dwóm cechom: wysokiej częstotliwości kontaktów z przekazem, wynikającej z umieszczenia w przestrzeni publicznej wielu nośników i prostego przedstawienia produktu, bazującego na nośnych symbolach oraz chwytliwych hasłach. Dlatego też nośniki outdoorowe stanowią jeden z najważniejszych, najstarszych i najpopularniejszych środków promocji.

Czytaj dalej

Zaufanie do reklamy zewnętrznej

Hasło głoszące, że reklama stanowi dźwignię handlu na stałe wpisało się, nie tylko w branżowy, ale również w powszechnie używany język. Nie od dziś wiadomo, że najlepszy produkt lub usługa nie obronią się same – zwłaszcza przy wprowadzaniu nowej oferty na rynek, niezbędna jest realizacja intensywnych działań promujących.

Czytaj dalej

Najbardziej dochodowe formy reklamy zewnętrznej

Outdoor, jeszcze niedawno uważany za formę wspomagającą realizację kampanii reklamowych, zyskuje coraz większe znaczenie jako samodzielny rodzaj reklamy. Szeroki wybór nośników: od tradycyjnych billboardów i reklam wielkopowierzchniowych, przez telebimy, ekrany LED, reklamy umieszczane w środkach transportu, reklamy ambientowe, po nowoczesne nośniki digitalne, a także w zasadzie nieograniczony zasięg (przekaz dostępny jest o każdej porze dnia […]

Czytaj dalej