Postrzeganie reklamy zewnętrznej według raportu Kantar Public

Między 3 a 10 kwietnia 2018 roku odbyło się ogólnopolskie badanie opinii publicznej, przeprowadzone przez Kantar Public. Jego tematem było postrzeganie reklamy w przestrzeni publicznej. Badaniu poddano ogólnopolską próbę 1001 Polaków w wieku 18 i więcej lat, reprezentatywną ze względu na wiek, płeć oraz miejsce zamieszkania.

Czytaj dalej

Czym są beacony?

Beacony to małe urządzenia, które emitują sygnał Bluetooth. Są nowością technologiczną i mimo że zdobywają centra handlowe największych miast, to w przemyśle czy logistyce są wciąż ciekawostką. Eksperci zakładają jednak, że szybko to się zmieni, gdyż pomysłów na ich wykorzystanie w różnych branżach jest wiele i niebawem mogą zastąpić inne typy nadajników.

Czytaj dalej

Marketing sportowy

Definicja marketingu sportowego została opracowana w 1979 roku przez Jeffreya L. Keslera, który zamieścił ją w amerykańskim czasopiśmie branżowym o tematyce marketingowej „Advertising Age”. Pierwsza definicja określa, iż „marketing sportowy należy rozumieć jako działania podejmowane przez specjalistów marketingu produktów przemysłowych i usług, którzy wykorzystują sport jako instrument promocji produktów i usług. Te działania realizowane są […]

Czytaj dalej

Reklama POS (point of sale)

Reklama POS (point of sale), a właściwie POSM (point of sale materials), to materiały marketingowe, których celem jest wsparcie sprzedaży bezpośrednio w miejscu dokonywania zakupu albo w jego pobliżu. Obejmują wszystkie nośniki typu BTL (below the line). Oznacza to ogół działań reklamowych, nie mieszczących się w definicji środków masowego przekazu.

Czytaj dalej

Druk solwentowy

Druk wielkoformatowy zdominował dotychczas rynek reklamy zewnętrznej. Reklamodawcy wybierają ten sposób reklamy bardzo często. Reklama wielkoformatowa dociera do dużej grupy odbiorców i ma masowy zasięg. Reklama ta daje gwarancję rozpoznawalności danej marki czy produktu. Reklamy w dużym formacie to najczęściej billboardy, banery, plakaty oraz kasetony.

Czytaj dalej

Oryginalne formy reklamy zewnętrznej

Nie od dziś wiadomo, że reklama stanowi dźwignię handlu, a to jak konsumenci odbierają prezentowaną w przekazie reklamowym markę, determinuje ich wyobrażenie na jej temat. Efektywna sprzedaż jakiejkolwiek oferty bez przeprowadzenia kompleksowej kampanii reklamowej jest w zasadzie niemożliwa.

Czytaj dalej

Cechy skutecznego billboardu

Na sukces każdego przedsięwzięcia, oprócz rzetelnego realizowania założonego planu biznesowego, ogromny wpływ ma skutecznie przeprowadzona kampania marketingowa. Nie od dziś wiadomo, że dobra reklama stanowi dźwignię handlu, a rozpoznawalność marki proponującej daną usługę lub asortyment produktów jest równie ważna (a może nawet ważniejsza), jak przygotowana przez nią oferta.

Czytaj dalej

Możliwości OOH w galeriach handlowych

Odgrywająca coraz większe znaczenie na rynku reklamy w Polsce reklama zewnętrzna, dzięki różnorodnym formom przekazu, pozwala na dotarcie do coraz większej liczby odbiorców. Charakter i rodzaj wykorzystywanych przez nią nośników umożliwia ekspozycję treści reklamowych, skierowanych do docelowej grupy odbiorców, w zasadzie w każdym miejscu przestrzeni publicznej. Oprócz najczęściej kojarzonych z outdoorem billboardów i reklam wielkopowierzchniowych, […]

Czytaj dalej

Billboard oczyszczający powietrze – outdoor zaangażowany w Peru

Reklama zewnętrzna, kojarząca się zazwyczaj z wielkoformatowy nośnikami, zamontowanymi najczęściej na elewacjach budynków lub z billboardami ustawianymi w pobliżu dróg szybkiego ruchu powoli ustępuje miejsca nowoczesnemu outdoorowi, wykorzystującemu najnowsze zdobycze techniki.

Czytaj dalej

Czas na reklamę świąteczną

Święta są znakomitym czasem do wybaczania sobie krzywd, spotkania się z dawno niewidzianą rodziną, a także do – zareklamowania swojego produktu i to nawet na dużo czasu przed tym szczególnym okresem. Firmy, które decydują się na uwzględnienie tematyki świątecznej w swoich reklamach liczą na zwiększony zysk, gdyż wielu z nas ulega temu opartemu na magii […]

Czytaj dalej