Kampania rajstop Adrian – kontrowersje

Kampania rajstop Adrian – kontrowersje

Kampania billboardowa firmy Adrian to jedna z najczęściej komentowanych w ostatnim czasie reklam. Motywem przewodnim plakatów jest samobójstwo.

Samobójstwo z rajstopami w tle

Najnowsze posunięcie marketingowe firmy Adrian, producenta rajstop, to kampania billboardowa, dotykająca tematu samobójstwa. Nośnikiem przekazu jest fotografia połączona z hasłem, mającym uwrażliwić odbiorców na problem społeczny.

Przekaz reklamy w kanałach social media wyjaśniła pomysłodawczyni kampanii i właścicielka firmy, Małgorzata Pomorska, według której reklama ma zwracać uwagę na rosnącą liczbę samobójstw, szczególnie wśród młodych ludzi. Dodatkowo istotna jest także kobieca postać pojawiająca się w kampanii. Zgodnie ze statystykami kobiety popełniają samobójstwa rzadziej niż mężczyźni, natomiast próba samobójcza jest dla nich częściej sposobem wołania o pomoc.

Do tego faktu nawiązuje hasło umieszczone na billboardach – „Wszyscy słyszeli, ale nikt nie wysłuchał”. Obok niego na pierwszy plan wysuwa się kałuża krwi i leżąca w niej kobieta, ubrana w rajstopy. Całość uzupełnia logo i hasło firmy – „Adrian kocha wszystkie kobiety”.

Kampania marketingowa w krótkim czasie uzyskała rozgłos i jej szeroko komentowana oraz krytykowana zarówno przez odbiorców, jak i ekspertów.

To nie pierwsza kontrowersyjna kampania marki

To nie pierwsza kampania reklamowa marki, którą eksperci i odbiorcy określają jako kontrowersyjną i która różni się od przekazu typowego dla produktu.

Już od kilku lat firma Adrian łączy w kampaniach marketingowych przekaz reklamowy i społeczny, prezentując na nośnikach aktualne, wzbudzające emocję tematy. Dotychczasowe działania promocyjne marki dotykały m.in. tematu przemocy domowej, alkoholizmu wśród kobiet, transpłciowości, śmierci, niepełnosprawności i równości.

Bezpośrednim celem szokujących kampanii reklamowych firmy nie jest wzrost sprzedaży produktu. Zgodnie ze słowami właścicielki przedsiębiorstwa, głównym zamierzeniem jest budowanie wizerunku i rozpoznawalności. To zapewnić mają właśnie kampanie łączące tematykę aktualnych wydarzeń społecznych i lokowanie produktu, które wzbudzają dyskusje i silnie kojarzą się już z marką.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.