Digital OOH

Digital OOH

Digital OOH jest nowoczesnym kanałem cyfrowej komunikacji, która kierowana jest do konsumentów znajdujących się poza domem (out-of-home).

W obliczu technologicznych transformacji Digital Out-Of-Home zyskuje nowe, wyjątkowe znaczenie. Wykorzystując DOOH, reklamodawcy są w stanie dotrzeć do konsumenta niemal w każdym miejscu, w którym aktualnie on przebywa. Ten nowoczesny kanał cyfrowej komunikacji to jednak coś więcej niż tylko dynamiczny spot reklamowy, generujący wybrane treści w czasie rzeczywistym.

 

Digital OOH

 

Wyjątkowość Digital Out-Of-Home

 

Po zintegrowaniu DOOH z innymi kanałami komunikacji, w tym np. z social media czy online, można zbudować nietuzinkową, kontekstową (poprzez lokalizację) kampanię reklamową, która będzie angażować swojego odbiorcę dzięki danym treściom, będzie dla niego atrakcyjna wizualnie oraz użyteczna z powodu realnych korzyści z jej konsumpcji. Stanowi to nowość dla rynku reklamowego, gdyż do tej pory żaden kanał komunikacji nie dawał wcześniej takich możliwości.

Digital Out-of-Home nadaje nowe znaczenie outdoorowi i przynosi nowe korzyści dla reklamodawców. Rosnący poziom elastyczności, oferowany przez DOOH, pozwala na realizację kampanii dopasowanej do pory dnia, o wybranej częstotliwości i czasie trwania, a także reagującej na zmieniające się sytuacje czy wydarzenia, jak np. wiadomości z nagłówków bądź zmiany pogodowe.

Każda z sieci DOOH składa się z dwóch elementów:

  1. hardware, czyli z systemów takich jak serwery, komputery, ekrany i rozwiązania umożliwiające komunikację między tymi urządzeniami
  2. software, czyli z oprogramowania do zarządzania emisją treści, ukazujących się na nośnikach reklamowych (ekranach).

Digital OOH jest najprawdopodobniej jedynym kanałem komunikacyjnym, dzięki któremu można szybko i łatwo integrować systemy zarządzania sprzedażą. Dlatego też najczęstszymi miejscami wykorzystania DOOH są te placówki, gdzie prowadzona jest sprzedaż. Nośniki można kierować zarówno do osób przechodzących np. obok danego sklepu czy wybranej kawiarni, jak i do tych znajdujących się i zapoznających się z ofertą już wewnątrz.

 

Skuteczność DOOH

 

Korzystając z najnowszych rozwiązań technologicznych, do których należy również DOOH, można stworzyć kampanię reklamową, która będzie cechować się elastycznością, precyzją, lepszym targetowaniem i mierzalnością przekazu. Zastosowanie Digital Out-Of-Home pozwala na planowanie, ocenę, analizę oraz porównanie cen, a także raportowanie efektywności tego rodzaju kampanii tuż po jej zakończeniu. Dlatego też przychody z DOOH, zarówno te całkowite, jak i z udziału w rynku, wciąż rosną.

Siła oraz skuteczność technologii Digital OOH tkwi w dostosowaniu się do ewoluującego otoczenia rynkowego, a także rozwijającej się wraz z postępem dziedziny komunikacji i reklamy. DOOH oferuje reklamodawcom znacznie większy potencjał, wynikający z lepszego targetowania i możliwości dostosowania danej kampanii do sytuacji oraz wymogów, takich jak integracja nowych technologii z nośnikami outdoor.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.