Fan Check Machine – Billboard Magazine sprawdzał fanów muzyki

Fan Check Machine – Billboard Magazine sprawdzał fanów muzyki

Ambient jest ciekawą i bardzo pomysłową formą reklamy, dlatego też rzadko który przechodzień mija obojętnie ten rodzaj promocji produktu. W 2013 r. doszło do niezwykle oryginalnej kampanii reklamy zewnętrznej. Dzięki niej można było sprawdzić czyim i jak wielkim fanem muzyki się jest.

Fan Check Machine

W czerwcu 2013 r. w Brazylii Billboard Magazine i Ogilvy & Mather przygotowali dla miłośników muzyki interesującą akcję. Stanowiła ona przykład idealnego ambientu dla fanów promocji, który wyszedł naprzeciw nowym trendom. Obecnie niemal każdy z nas posiada smartfona, na którym znajduje się jego ulubiona muzyka. W czerwcu ubiegłego roku Billboard Magazine wyszedł naprzeciw każdemu melomanowi, tworząc tzw. Fan Check Machine (w wolnym tłumaczeniu-wykrywacz prawdziwego fana). Magazyn ten chcąc wypromować się w sposób najbliższy do niesionej przez siebie idei, czyli miłości do muzyki, obrał sobie za cel wyśledzenie fana nr 1 jednego z czterech promowanych na swojej okładce artystów.

Jak wiadomo nie każdy meloman zaczytuje się w magazynach o tematyce muzycznej, jednak niemal każdy posiada własną playlistę na smartfonie. Dlatego też Billboard Magazine stworzył specjalne urządzenie, które w ramach nietuzinkowej kampanii outdoorowej wydawało zainteresowanym przechodniom to czasopismo. Darmowy magazyn mógł otrzymać każdy, kto spełnił jeden warunek – był fanem jednego z czwórki artystów z okładki Billboard Magazine (Kiss, No doubt, Joss Stone czy Justina Biebera). Można było to sprawdzić, podłączając swój telefon do urządzenia i poczekać na przeskanowanie całej biblioteki muzycznej zawartej w smartfonie (bez jakiejkolwiek dodatkowej aplikacji). Jeśli maszyna do wykrywania fanów odnalazła więcej niż 20 piosenek danego artysty, to właściciel iPoda otrzymywał darmowy egzemplarz Billboard Magazine z okładką J.Biebera, Kiss, J. Stone lub No doubt.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.