Ile kosztuje reklama zewnętrzna?

Ile kosztuje reklama zewnętrzna?

Reklama zewnętrzna stanowi taką formę promowania danego produktu, która za pomocą wielkich formatów, ciekawych projektów oraz barw i grafik dociera do masowego odbiorcy. Możemy ją spotkać w drodze do pracy, na spacerze z psem czy przejeżdżając samochodem. Koszty i efekty generowane przez reklamę zewnętrzną należy rozpatrywać z kilku stron.

reklama-outdoor

Podstawowe koszty związane z wynajęciem tablic reklamowych i druku mogą wydawać się z początku dosyć wysokie. Jednak po przeliczeniu całej sumy oraz wzięciu pod uwagę wszystkich korzyści i efektów takiej formy reklamy, dochodzi się do wniosku, iż stanowi ona najlepszą, a także najtańszą ofertę promowania danego produktu.

Koszty reklamy zewnętrznej

Przy obliczaniu kosztów kompleksowej kampanii reklamy zewnętrznej musimy wziąć pod uwagę czas jej ekspozycji oraz oglądalność reklam. Za całkowity koszt miesięczny, w którego w skład wchodzi wynajęcie tablicy, druk i wyklejenie można zapłacić od 800 do 1200 zł. Dzienny koszt tego rodzaju kampanii wyniesie około 30 zł.

W przypadku nośnika reklamowego widocznego codziennie i zauważanego przez np. 3000 osób koszt dotarcia do potencjalnego klienta zamknie się w ramach 1 grosza. W porównaniu z kosztami związanymi z drukiem ulotek w formacie A5, które wynoszą około 10 groszy (plus koszt zatrudnienia osób rozdających te ulotki w wysokości od minimum 100 zł za dzień), reklama zewnętrzna będzie stanowić o wiele tańszą formę promocji produktu.

W ofercie reklamy outdoor istnieje wiele form promocji, których wysokości kosztów różnią się od siebie:

Koszt miesięcznego wynajęcia billboardu waha się od 800 zł do 1400 zł za 12 m2 (główne miasta), a o wielkości 18 m2 – od 2400 zł do nawet 4900 zł.

Za citylighty zapłacimy średnio 1600 zł, backlighty – od 9300 do 11200 zł, za miesięczny cityscroll – 4900-11000 zł, za miesięczny frontlight naścienny – 14000-27500 zł, reklamę na autobusie, metrze, trolejbusie czy tramwaju: od kilkuset złotych za miesiąc do niemal 10000 zł za pół roku, a za outdoor mobilny miesięczny – 1500-3300 zł. Ceny miesięcznej reklamy na telebimie wahają się od 500-1000 zł (emisja spotu 8 sek. wyświetlanego co 5 minut) do 800-1500 zł (emisja spotu 8 sek. wyświetlanego co 2,5 minuty).

Szukasz firmy, która przygotuje Ci tanią reklamę zewnętrzną? Znajdziesz ją TUTAJ!

 

Efekty reklamy outdoor

Widoczność reklam zewnętrznych to 50-100 metrów. W tej odległości każda przejeżdżająca lub przechodząca obok osoba zauważa daną reklamę i automatycznie przyswaja jej treść. W przypadku ulotek – potencjalni klienci mogą odmówić przyjęcia tej inwazyjnej formy reklamy, co też najczęściej czynią.

Suma korzyści

Wielkość, dobra lokalizacja, czas ekspozycji, świetna widoczność oraz neutralność sprawiają, iż reklama zewnętrzna stanowi najlepsze dostępne medium na rynku reklamy lokalnej oraz regionalnej. Żadna inna forma promowania produktu bądź usługi nie przyniesie tak wielkiego podniesienia rozpoznawalności marki lub produktu. Ponadto prestiż kojarzony z dobrą lokalizacją, a także długotrwałość kampanii reklamowej powodują trwałe zapamiętanie oraz kojarzenie przedmiotu reklamy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *