Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej
- 07
- sierpień
- 2014
Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej powstała w 1998 roku. Utworzyło ją ponad 100 przedsiębiorstw, które prowadziły działalność w branży reklamy zewnętrznej, w tym m.in. te będące właścicielami nośników reklamy zewnętrznej, firmy brokerskie oraz firmy podwykonawcze, świadczące usługi dla właścicieli nośników.
Trzy lata później, a dokładnie 21 października 2001 roku Izbę Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej wpisano do rejestru izb gospodarczych w Sądzie Rejonowym w Poznaniu.
W roku założenia IGRZ Walne Zgromadzenie wybrało również swoją Radę. W jej skład wchodziły wówczas takie osoby jak: Maciej Dziewolski (przedstawiciel AMS S.A.) – Prezydent IGRZ; Marek Kuzaka (przedstawiciel Europlakat); Teresa Golanowska (Town & City S.A.); Jędrzej Lachowicz (Mercurius); Klaus Schulze (Plakat Technic) oraz późniejsi: Bogdan Gumkowski (Plakanda) i Lech Kaczoń (Grupa Outdoor).
Rada Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej określiła wtedy obowiązujące do dziś cztery obszary działalności IGRZ:
- obszar prawny,
- działalność gospodarcza,
- komunikacja wewnętrzna,
- komunikacja zewnętrzna (PR).
W 2001 roku Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej stała się jedyną organizacją reprezentującą outdoor (po zlikwidowaniu Stowarzyszenia Reklamy Zewnętrznej). IGRZ przyjęła wówczas Kodeks Postępowania w Dziedzinie Reklamy Zewnętrznej, który został przygotowany jeszcze w Stowarzyszeniu.
Funkcje sprawowane przez IGRZ:
- poprawianie wizerunku branży reklamy zewnętrznej,
- cykliczne publikowanie raportów o rynku reklamy zewnętrznej (np. na temat liczby nośników OOH w Polsce, wielkości sprzedaży branży out of home),
- dążenie do zmian niekorzystnych przepisów prawnych dotyczących outdooru,
- przygotowywanie działań marketingowych promujących OOH na tle innych mediów reklamowych,
- organizowanie społecznych kampanii dotyczących OOH.
Siedziba Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej znajduje się w Warszawie przy Al. Niepodległości 159 (lok. 21).
Szukaj
Kategorie
- ABC reklamy outdoor
- Kampanie reklamowe
- Reklama w mediach
- Rodzaje reklamy zewnętrznej
- Strategie reklamowe
- Wiadomości z rynku reklamy