Jak wybrać lokalizację reklamy dla konkretnej marki

Jak wybrać lokalizację reklamy dla konkretnej marki

Jednym z najskuteczniejszych środków przekazu marketingowego jest tak zwana reklama outdoorowa (informacja typu out-of-home), czyli reklama zewnętrza. Prezentowana na powszechnie dostrzegalnych nośnikach, takich jak: wielkoformatowe tablice reklamowe, banery, billboardy, citylighty, telebimy, reklamy umieszczane na elewacjach budynków oraz siatki osłaniające rusztowania, zapewnia szeroki zasięg prowadzonej kampanii, wysoki poziom jej odbioru, kształtowanie zgodnego z przyjętą strategią wizerunku marki, produktu lub usługi, wyeksponowanie konkretnej cechy przedmiotu reklamy, a także dotarcie do zdefiniowanej grupy adresatów. Ma ona swoje zastosowanie przede wszystkim w kampaniach promocyjnych produktów bądź usług, dla których istotnym jest aspekt wizualny.

Jak wybrać lokalizację reklamy konkretnej marki

Kluczowa dla skuteczności reklamy zewnętrznej jest jej lokalizacja – odpowiednie usytuowanie, na przykład banneru reklamowego umożliwia dotarcie umieszczonego na nim przekazu do określonej grupy osób (potencjalnych konsumentów), wpływając tym samym na zwiększenie jego efektywności.

Wybór lokalizacji reklamy outdoorowej uzależniony jest przede wszystkim od charakteru promowanej marki (produktu, usługi) oraz grupy docelowej, o określonych preferencjach. Ze względu na rodzaj prowadzonej kampanii, miejscami gwarantującymi najlepszy odbiór będą między innymi:

  • strategiczne punkty miast na terenie całego kraju (firmy usługowe),
  • drogi wylotowe z miast, granice państwa, lotniska (usługi telefonii komórkowej),
  • duże osiedla (usługi internetowe),
  • wjazdy do miast, dojazdy do dużych centrów handlowych, pobliże kompleksów sportowo-rekreacyjnych (kampanie promujące odzież i sprzęt sportowy),
  • okolice wybudowanych obiektów mieszkalnych (usługi deweloperskie),
  • miejsca o wzmożonym ruchu samochodowym, stacje benzynowe, wjazdy do miast (salony samochodowe).

Kierując reklamę, dotyczącą określonej marki, usługi lub produktu, do konkretnej grupy odbiorców, należy przede wszystkim określić miejsca, w których jest ona najbardziej aktywna (przebywa najczęściej), na przykład:

  • okolice szkół, uczelni wyższych, akademików, pubów, klubów i kawiarni oraz centrów rozrywki (produkty dla uczniów i studentów, w wieku od piętnastu do dwudziestu czterech lat),
  • centra handlowe, okolice szkół i przedszkoli, parkingi przy sklepach wielkopowierzchniowych, okolice szpitali, aptek i miejsc tym podobnych (produkty dla rodziców małych dzieci),
  • centra handlowe, kluby fitness, centra odnowy biologicznej, kawiarnie, restauracje i kina (kampanie skierowane do niezależnych, aktywnych zawodowo młodych oraz w średnim wieku kobiet),
  • centra biurowe, banki, galerie handlowe, kluby fitness, restauracje, kina, teatry (produkty dla młodych, bezdzietnych, aktywnych zawodowo par/małżeństw, mieszkających w dużych miastach),
  • centra biznesowe, obiekty biurowo-konferencyjne, hotele, lotniska, restauracje, teatry, filharmonie (kampanie skierowane do przedsiębiorców, pracowników szczebla zarządzającego),
  • dworce, lotniska, znane atrakcje turystyczne (usługi dla turystów).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.