Kampania na rzecz korytarza życia

Kampania na rzecz korytarza życia

Każda kampania społeczna ma na celu silne zwrócenie uwagi na zjawisko społeczne i poprawę ludzkich zachowań. Nie inaczej jest w przypadku nowej kampanii dotyczącej zachowania na drodze i formowania korytarza życia, gdy nadjeżdżają służby medyczne.

Często zdarza się, że samochody blokują przejazd, a tak stracone minuty mogą rzutować podczas akcji ratowania życia. Dlatego też regularnie pojawiają się hasła, przypominając jak ważne jest tworzenie takich korytarzy. Ostanie hasło brzmi „Zjeżdżaj! Tu jedzie o życie”.

Nowa kampania społeczna widoczna jest na nośnikach zewnętrznych i została zainicjowana przez firmę Jet Line, do której należą dane nośniki. Charakterystyczne plakaty z linią życia oraz hasłem „Zjeżdżaj! Tu jedzie o życie” pojawiały się na billboardach Motorway o wymiarach 12 x 4 m. Kampania realizowana jest od początku czerwca i potrwa do końca wakacji, przede wszystkim przy głównych drogach w Polsce, które zwłaszcza w okresie wakacji są stale uczęszczane.

Kampania służy też przypomnieniu, że od grudnia 2019 roku obowiązuje nakaz tworzenia korytarza życia wobec pojazdów uprzywilejowanych w sytuacji zagrożenia. Oznacza to, że samochody powinny jak najszybciej zjechać na lewą lub prawą stronę, aby kartka mogła dojechać na miejsce wypadku najszybciej jak to możliwe. Co ważne, korytarz powinien być drożyny do końca akcji ratowniczej, bo również za jego pomocą możliwy był szybki transport poszkodowanych do szpitala. W takich sytuacjach minuty są na wagę złota.

Kampania służy wykształceniu u kierowców odruchu, aby zawsze i bezzwłocznie zjeżdżali do lewej lub prawej krawędzi drogi. To istotne, aby pilnować tej zasady, gdy znajdujemy się w korku i możliwe, że dopiero za kilka minut służby dojadą na miejsce. Kampania została przygotowana przez dział marketingu Jet Line, natomiast projekt graficzny kampanii „Zjeżdżaj! Tu jedzie o życie!” był tworzony przy współpracy z agencją reklamową Directors.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.