Kontrowersyjna reklama rajstop marki Adrian

Kontrowersyjna reklama rajstop marki Adrian

Przemoc domowa to sposób na dobry marketing? Adrian, producent rajstop, postanowił poruszyć w swoich kampaniach ten trudny temat. A jednak wzbudziło to niemałe oburzenie, szczególnie w środowiskach walczących o prawa kobiet. Działaczki ostro krytykują to śmiałe posunięcie.

Kontrowersyjne banery

W różnych miastach Polski pojawiły się niedawno banery reklamowe, które przyciągają wzrok. Czym? Nie są to standardowe reklamy. Przedstawiają one bowiem wizerunek skrzywdzonej, skatowanej i przerażonej kobiety. Na zdjęciu widać również fragment stojącego nad nią mężczyzny z zaciśniętą pięścią. Hasło reklamowe brzmi natomiast „Walcz o siebie! Ja to zrobiłam!!”. Kampania zdecydowanie nawiązuje do przemocy domowej. Szokujący jest jednak fakt, że nie jest to kampania społeczna a komercyjna. Banery zostały bowiem zaprojektowane i stworzone przez producenta rajstop.

Adrian poszedł o krok za daleko?

Pytanie brzmi, czy nie zostały przekroczone pewne granice dobrego smaku? Według wielu odbiorców nie powinno się wykorzystywać tak przykrego problemu, aby wypromować produkt. Głos w tej sprawie zabrało m.in. Centrum Praw Kobiet. „To przerażające, że problem przemocy wobec kobiet wykorzystywany jest w celach czysto komercyjnych” – można przeczytać na firmowym Facebooku.

Karolina Piasecka – czemu ona?

Kobietą, która można zobaczyć na banerach jest Karolina Piasecka – była ofiara przemocy domowej. Od dłuższego czasu działa ona na rzecz krzywdzonych kobiet, jednak jej wcześniejsze działania były oceniane dużo bardziej pozytywnie. Nawoływanie do przerwania milczenia w sprawie przemocy domowej i… kampania komercyjna rajstop, w której hasło na banerze zupełnie nie pasuje do wizerunku przerażonej kobiety? To nie jest zbyt dobre połączenie.

Adrian – przegląd wcześniejszych kampanii

Adrian znany jest z poruszania trudnych tematów w swoich kampaniach reklamowych. Główne hasło reklamowe jest niezmienne od lat i brzmi „Adrian kocha wszystkie kobiety”. Na banerach natomiast pojawiają się Panie, które kojarzone są z konkretnymi predyspozycjami. Była już zatem Monika Kuszyńska na wózku inwalidzkim, pojawiał się również problem braku akceptacji osób transseksualnych z Anną Grodzką w roli głównej. W swoich kampaniach producent rajstop wykorzystywał również wątek kobiet po mastektomii, a nawet problemy z uzależnieniami. Praktycznie każda reklama wypuszczona przez markę ma na celu wzbudzenie kontrowersji, ale również wprawienie w głęboką zadumę. Wszystkie kampanie Adrian przygotowuje we własnym zakresie.

Marka stawia w swoich kampaniach reklamowych na odwagę. Jednak pomiędzy poruszaniem trudnych tematów w rozsądny sposób a przekroczeniem granicy dobrego smaku jest naprawdę cienka linia. Według wielu odbiorców kampania komercyjna wykorzystująca wizerunek skrzywdzonej kobiety to zdecydowanie o krok za daleko. Producent powinien bowiem pamiętać, że jego reklamy mają na celu wypromowanie produktu. Robienie tego kosztem ofiar przemocy domowej zawsze będzie źle odbierane.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.