Najlepsze reklamy zewnętrzne z okazji mundialu

Najlepsze reklamy zewnętrzne z okazji mundialu

Na Mundialu, czyli „święcie radości” można nieźle zarobić. Wiedzą o tym doskonale producenci wykorzystujący to najważniejsze wydarzenie w świecie piłki nożnej do zareklamowania swojego produktu. Poniżej przedstawiamy najlepsze reklamy zewnętrzne z okazji mundialu.

mundial

Ludzie na całym globie zwariowali na punkcie mistrzostw świata w piłce nożnej. Nawet ci, którzy na co dzień są na bakier z kojarzeniem sobie nazwisk piłkarzy w konkretnych klubach także poddają się gorączce mundialowej. Mistrzostwa świata w piłce nożnej to już ponad stuletnia tradycja, która wraz z kolejnymi edycjami nabiera większego rozmachu. Już od paru miesięcy motyw przewodni piłki na dobre gościł w reklamach piwa, banków, sprzętu AGD, chipsów, napojów, hoteli czy linii lotniczych. Niestety konsument nie lubi rutyny i monotonności, dlatego też większość z tych form komunikacji marketingowej słabo się sprzedaje. Na promocji związanej z Mundialem można zwiększyć zasięg i rozpoznawalność swojej marki pod warunkiem, że wykaże się kreatywnością. Szczególnie dotyczy to reklamy zewnętrznej. Plakaty z piłką nożną, konkretnymi piłkarzami czy pucharem w tle nie spowodują wzrostu sprzedaży danego produktu.

Dobra reklama zewnętrzna to nie tylko prosty komunikat informacyjny, lecz coś, co wywoła u ludzi śmiech, płacz, złość, zaskoczenie, podniecenie.

Wielką inwencją i kreatywnością wykazała się argentyńska firma produkująca prezerwatywy Tulipan, która w charakterystyczny sposób nawiązała do Mundialu, a dokładnie meczu Argentyna – Brazylia. Jednym słowem Argentyna miała dać wycisk Brazylii (literka A w słowie Argentyna była ucharakteryzowana na prącie, a B w Brazyli – na pośladki).

Gwiazdy futbolu również są wykorzystywane do reklam OOH. Pominąwszy ich wizerunki w licznych reklamach zewnętrznych firm sprzedających np. AGD, są również wśród nich perełki. Prowadzona w roku 2010 kampania Pepsi, która nawiązywała do Mistrzostw Świata w piłce nożnej była prawdziwym majstersztykiem marketingu. Rozpoczęła się ona od wypuszczenia viralowego spotu z plejadą znanych piłkarzy – Messim, Drogbą, Lampardem, Torresem, Kaką i innymi, którzy próbowali rozegrać mecz z mieszkańcami Czarnego Lądu. Następnie te same twarze marka Pepsi przeniosła na citylighty, ubarwiając je charakterystycznymi afrykańskimi kolorami i umieszczając pod napisem „Orzeźwiaj świat”.

Niezłe bramki, czyli przychody ze sprzedaży zdobyły także firmy wykazujące się jeszcze większą pomysłowością związaną z Fifa World Cup z różnych lat. Oto kilka z nich:

1.Reklama Nike z 2006 roku, kiedy to wielka piłka została wbita w budynek w Południowej Afryce oraz w Chinach (piłka konkurencyjnego Adidasa) lub reklama w postaci piłki miażdżącej samochody.

2.Przystanek autobusowy stylizowany na bramkę w Sao Paolo w Brazylii, który miał zachęcać do dopingowania drużyny gospodarzy Mundialu.

3.Most z wizerunkiem bramkarza Oliviera Kahna w Niemczech, który reklamował firmę Adidas.

4.Billboard 3D reklamujący Mundial 2010 w Afryce z „wystającym” Ronaldo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.