Opinie Polaków o reklamie zewnętrznej

Opinie Polaków o reklamie zewnętrznej

Reklama OOH

Reklama zewnętrzna to stały element miejskiego pejzażu, który dziś byłby bardzo trudny do wyeliminowania. Bez szyldów, billboardów, bannerów, a także innych form outdooru umiejscowionych na budynkach, przystankach czy płotach nie ma marketingu. Opinie na temat tej formy promocji produktów i usług są różne. Poniżej postaramy się przedstawić, jak Polacy widzą OOH.

Większość naszych rodaków nie akceptuje widoku reklamy zewnętrznej w życiu. Głównym argumentem takich opozycjonistów jest to, że outdoor nie tylko nie zawiera w sobie wartości merytorycznej, ale na dodatek niszczy też wizerunek okolicy.

Według przeprowadzonych ankiet najgorzej akceptowalne są reklamy umieszczane na budynkach w formie siatek wielkoformatowych i banery foliowe. Mniej szpecące wydają się billboardy, reklamy na wiatach przystankowych, citylighty oraz reklamy malowane na ścianach budynków, czyli tzw. murale.

Co takiego denerwuje nas w reklamach zewnętrznych? Ponad 50% z nas uważa, iż:

  • większość tego rodzaju reklam jest nieciekawa i na niskim poziomie,
  • przydrożne reklamy rozpraszają kierowców,
  • potrzebne są regulacje prawne, które zapewniałyby większy ład w przestrzeni miast,
  • w miejscach zabytkowych oraz centrach miast powinno się zakazać umieszczania reklam OOH,
  • miasto powinno zatwierdzać rozmiar i lokalizację wszystkich reklam zewnętrznych.

Jednocześnie spora część z nas twierdzi, że dobra, estetyczna, zabawna reklama zewnętrzna potrafi ciekawie urozmaicić przestrzeń, w której się znajduje, a ulice dzięki takim formom promocji stają się ładniejsze.

Czy Polacy są skłonni umieścić reklamę OOH na ich posesji bądź budynku? Wszystko jak zwykle zależy od pieniędzy. Jeśli wynagrodzenie z tego tytułu jest odpowiednie (najlepiej równowartość miesięcznej pensji), to zwykle nie ma problemu, aby znalazło się miejsce na taką reklamę.

Możemy być pewni, że liczba banerów, billboardów i innych form reklamy OOH w najbliższym czasie się nie zmniejszy. Na ogół outdoor stanowi bowiem bardzo korzystną formę promocji dla przedsiębiorcy. Opłata za dzierżawienie miejsca nie jest duża, a przekaz reklamy dociera każdego dnia do szerokiej grupy odbiorców. Warto dodać, że reklamy outdoorowe nie są najbardziej irytującym Polaków elementem przestrzeni publicznej. Znacznie bardziej denerwują nas śmieci i brud, psie kupy, bazgroły na murach, nierówne chodniki i zrujnowane, niewyremontowane budynki.

1 komentarz.

  1. Adrian napisał(a):

    Dlatego do tworzenia takich reklam zewnętrznych brać powinni się profesjonaliści, którzy zanim przeprowadzą kampanie reklamową, przeprowadzają badania co do tego, czy dana reklama się przyjmie. Dopiero wtedy można brać się do tworzenia reszty ;).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *