Oryginalne formy reklamy zewnętrznej

Oryginalne formy reklamy zewnętrznej

Nie od dziś wiadomo, że reklama stanowi dźwignię handlu, a to jak konsumenci odbierają prezentowaną w przekazie reklamowym markę, determinuje ich wyobrażenie na jej temat. Efektywna sprzedaż jakiejkolwiek oferty bez przeprowadzenia kompleksowej kampanii reklamowej jest w zasadzie niemożliwa.

Pośród znacznej konkurencji, bogactwa – wydawać by się mogło – podobnych produktów i usług, skuteczna reklama to taka, która wyróżnia daną markę. Jedną z form reklamy, oferującej szeroki wachlarz możliwości w tym właśnie zakresie, jest reklama zewnętrzna (outdoorowa).

Wykorzystująca zewnętrzne nośniki reklamowe, takie jak billboardy, citylighty, ekrany LED/LCD, telebimy, tablice reklamowe, słupy ogłoszeniowe, balony i reklamy pneumatyczne, dosłownie wychodzi do klienta. Stosowane w niedalekiej przeszłości, jako innowacyjne i przyciągające uwagę odbiorców, dmuchane bryły przestrzenne, na których eksponowane były treści reklamowe, powoli odchodzą do lamusa. Obecnie, oprócz interesującego przekazu, kluczem do sukcesu jest oryginalny nośnik reklamowy. Aby zrealizować zakładany cel, sprowadzający się zazwyczaj do zaintrygowania/zaciekawienia konsumentów prezentowaną ofertą, agencje reklamowe sięgają po coraz bardziej pomysłowe i technologicznie zaawansowane środki przekazu.

Nadal popularną powierzchnią ekspozycji są różnego rodzaju pojazdy – środki transportu miejskiego lub samochody osobowe. Jednak czasy oklejania szyb reklamami bez wyrazu już się skończyły. Nadeszła era fantazyjnie ubranych w kolorową reklamę pojazdów, jakich przykładem są londyńskie taksówki, do tej pory czarne, stanowiące jeden z symboli miasta nad Tamizą, teraz wystylizowane zgodnie z charakterem reklamowanej za ich pośrednictwem oferty. Popularnym zabiegiem reklamowym jest również wykorzystanie infrastruktury budynków użyteczności publicznej – na przykład drzwi i wnętrza wind. Pasażerowie korzystający z windy zaaranżowanej w odpowiedni sposób mają okazję do wejścia w świat prezentowanego produktu, na przykład do fitness klubu lub luksusowego apartamentu.

Realizatorzy kampanii reklamowych coraz częściej sięgają po nowoczesne rozwiązania technologiczne. Przykładem niedawnego wykorzystania nowych technologii są citylighty reklamujące jeden z leków przeciwko objawom przeziębienia i grypy (Theraflu), reagujące na bliskość ciała odbiorcy, które za pomocą zamontowanych w ich wnętrzu kamer termowizyjnych mierzą temperaturę przechodniów – umożliwiają również zrobienie sobie termo-selfie i opublikowanie go na wybranym portalu społecznościowym.

Reklama termowizyjna Theraflu

Innym przykładem reklamy, wykorzystującej zdobycze techniki, i przez to zapadającej w pamięć odbiorców, jest billboard oczyszczający powietrze, zastosowany w kampanii promującej Uniwersytet Technologiczny w Peru, a jednocześnie postawę troski o środowisko naturalne. Skonstruowany przez peruwiańskich inżynierów nośnik absorbuje zanieczyszczone powietrze, które przechodzi przez zainstalowany w billboardzie system filtracji, a następnie jest zwracane do atmosfery (w ten sposób dziennie oczyszczanych jest około stu tysięcy metrów kwadratowych powietrza).

Przykładem oryginalnych i z pewnością efektywnych nośników reklamowych są również ekrany sferyczne oraz podłogi ledowe. Wykorzystywane zazwyczaj w wielkopowierzchniowych budynkach (centra handlowe) lub podczas zewnętrznych eventów reklamowych, przyciągają wzrok i świadczą o innowacyjności właściciela promowanej marki. Ekrany sferyczne są niczym innym jak zakrzywionymi powierzchniami projekcyjnymi, zwiększającymi wrażenie głębi prezentowanego obrazu – odbiorcy mają wrażenie, że przed nimi znajduje się na przykład pomniejszony glob ziemski. Podłogi ledowe z kolei składają się z modułów diod, pokrytych szklaną powierzchnią, na których możliwe jest wyświetlanie obrazów, filmów lub animacji reklamowych, o bardzo wysokiej rozdzielczości.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *