Reklama w środkach transportu

Reklama w środkach transportu

 

Reklama w środkach transportu przekonuje do siebie swoją mobilnością oraz niskim kosztem dotarcia do grupy docelowej. Umieszczenie plakatu reklamowego w autobusie czy tramwaju powoduje aż sześćdziesięciokrotnie wyższe dotarcie do odbiorcy w porównaniu ze stacjonarnymi billboardami.

Samoistna mobilność reklamy pozwala na osiągnięcie szerokiego zasięgu oddziaływania, a co za tym idzie – zwiększenie skuteczności przekazu. Ponadto zdecydowanie się na reklamę zewnętrzną w formie plakatów umieszczanych w środkach transportu posiada także i inne zalety:

  • krótki czas na przygotowanie oraz realizację kampanii,
  • stosunkowo niski koszt dotarcia do odbiorcy ze względu na to, że zakłady komunikacyjne nie są nastawione na zysk z reklamy, ale na przewóz ludzi,
  • możliwość pozycjonowania reklamy i skierowanie jej na niektóre grupy docelowe (np. na studentów),
  • nie ma możliwości „wyłączenia” tej formy reklamy,
  • nośnik ten nie wymaga od odbiorcy żadnego dodatkowego zaangażowania czy kosztów,
  • ma trwalszą formę,
  • daje możliwość regulowania terytorialnego zasięgu danej reklamy, pozwalając reklamodawcy uwzględnić marketingowe struktury oraz istniejącą sieć dystrybucji.

Należy jednak pamiętać o tym, że tego rodzaju kampanie reklamowe nie pozwalają na zamieszczenie zbyt wielu informacji oraz na zaprezentowanie działania reklamowanego produktu.
Przewaga tego rodzaju medium nad tradycyjną formą billboardu to dodatkowa możliwość nietypowego sposobu prezentacji przekazu. Za pomocą systemu komputerowego zainstalowanego w pojazdach komunikacji miejskiej można sterować sposobem zwijania oraz rozwijania poszczególnych plakatów, a także ich kolejnością. Wykorzystanie takiego programowania pozwala na przeprowadzenie tzw. kampanii „teasing”, posługującej się dwoma lub większą ilością plakatów bądź zastosowaniem efektu „casino – automatu do gry”.

Reklama umieszczana w środkach transportu dociera do ogromnej liczby odbiorców, przynosząc aż 90-procentową oglądalność i skuteczność przekazu. To medium nie wymaga angażowania się potencjalnego klienta w odbiór reklamy, ale jednocześnie nie pozwala się zignorować. Jest elastyczne, pozwala na emisję reklam w tygodniowym okresie, idealnie pasuje do kampanii profilowanych ze względu na określoną grupę docelową i nie wymaga dużych nakładów finansowych. Jest idealną formą reklamy głównie dla lokalnych przedsiębiorców.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.