Reklama wielkoformatowa a wizerunek firmy

Reklama wielkoformatowa a wizerunek firmy

Na wizerunek firmy i rozpoznawalność jej produktów wpływa wiele czynników, jednym z nich jest na pewno zastosowanie reklamy wielkoformatowej. To właśnie ona zachęca klientów do zakupu produktów danej marki, informuje ich o promocjach, umożliwiając konsumentom szybkie dotarcie do informacji o poszukiwanym przez nich towarze.

Reklamę wielkoformatową najlepiej określają słowa: atrakcyjna, miejska, skuteczna, efektywna, o długotrwałym działaniu. Masowość oraz szeroki zasięg to atuty reklamy zewnętrznej, która jest naturalna i bezpośrednia w odbiorze. Brak deklaratywności czy wykonywania jakichkolwiek czynności podczas jej odbioru również działają na jej korzyść.

Reklama wielkoformatowa

Wydruki wielkoformatowe umożliwiają szeroki obraz prezentacji przedmiotu reklamy zewnętrznej, zaś stosowana przy nich technika charakteryzuje się wysoką odpornością na warunki atmosferyczne. Tego rodzaju promocja firmy świetnie sprawdza się zarówno w kampaniach produktowych, jak i wizerunkowych. Dzięki możliwości tworzenia wielkoformatowych wydruków reklama ta jest w stanie dotrzeć do bardzo szerokiego grona odbiorców, a co za tym idzie – wpłynąć na rozpoznawalność marki.

Obecnie reklama wielkoformatowa stanowi najchętniej wybierany nośnik przekazu, gdyż oddziałuje ona na zmysł wzroku potencjalnego klienta, co wpływa na zapamiętywanie reklamowanej treści. Podstawą dobrego przekazu outdooru jest lokalizacja. Umieszczenie wielkoformatowych nośników w miejscu dużego ruchu pieszych i mobili zapewni lepszy odbiór promocji produktu bądź marki. Outdoor jest skuteczny w przypadku aktywnych i mieszkających w mieście odbiorców, gdyż kontakt z reklamą zewnętrzną mają oni praktycznie bez przerwy: idąc ulicą, jadąc samochodem, odwiedzając centra handlowe i rozrywkowe, hipermarkety, stacje benzynowe.

Tego rodzaju promocja produktu zwiększa szanse na zakup, przypomina o danej marce, realnie podnosząc jej sprzedaż i rozpoznawalność. Dzieje się tak dlatego, że zasięg, częstotliwość oraz widoczność (24 godziny przez 7 dni w tygodniu) osiągane dzięki reklamom wielkoformatowym mają wpływ na skuteczność komunikacji z konsumentem. Zarówno OOH, jak i DOOH mają istotny wpływ na relację z klientem, silnie istniejąc w jego świadomości. Statyczne obrazy oraz te pełne ruchu, dynamiki i nawoływania do interakcji przemawiają do odbiorcy bardziej niż reklamy pokazywane w TV czy te wysłuchane w radio. Lojalność, przywiązanie do marki oraz wiedzę na temat jej usług i produktów budują przede wszystkim reklamy wielkoformatowe, które posiadają minimum słów oraz nietuzinkowe, innowacyjne rozwiązania, jak chociażby ekrany dotykowe czy elementy 2D i 3D.

Kreatywność, twórczy przekaz, atrakcyjność, intryga i humor powodują dobre wyeksponowanie marki bądź jej produktu, które podkreślane jest żywym kolorem, pomysłem, kompozycją lub prostotą przekazu. Należy jednak pamiętać o dostosowaniu języka oraz symboli do grupy docelowej, co spowoduje, że odbiorca od razu będzie wiedział co widzi na danej reklamie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.