Rok 2016 w reklamie zewnętrznej

Rok 2016 w reklamie zewnętrznej

Reklamy OOH

fot. Casanowe/bigstockphoto.com

W dobie rozwoju reklamy internetowej inne formy zdają się być mniej znaczące. Jednak podsumowując rok 2016 okazuje się, że outdoor ma się bardzo dobrze, a zainteresowanie reklamą zewnętrzną stale rośnie.

Reklama outdoorowa budzi mieszane uczucia – dla jednych jest stałym elementem miejskiego krajobrazu, do innych bardzo go szpeci. W ostatnich latach dało się zaobserwować, że centra dużych miasta są przesycone billboardami różnej treści. Wynika to z największego przepływu ludzi w tych punktach miasta, a co za tym idzie większej skuteczności reklam. W niektórych aglomeracjach doprowadziło to do chaosu, bo samowolka przekazu reklamowego w opinii wielu negatywnie oddziaływała na wizerunek miasta. Właśnie z tego powodu została wprowadzona ustawa krajobrazowa, której celem jest uporządkowanie przestrzeni publicznej.Wprowadzenie nowej ustawa oznacza mocne ograniczanie reklam billboardowych, co z pewnością będzie sporym utrudnieniem dla firm wynajmujących takie powierzchnie.

Jednak statystyki jasno wskazują, że reklama zewnętrzna kolejny rok z rzędu zyskuje na popularności. Zaufanie klientów do tej metody komunikacji reklamowej jest większe niż kilka lat temu, gdyż ingerencja w wygląd nośnika daje znacznie szersze możliwości. Przekazy nie są już nudne i monotonne – z hasłem i numerem telefonu – obecnie wykorzystuje się opcje 3D, wnika w przestrzeń publiczną czy stosuje nieregularne kształty. Wszystko to przyciąga uwagę i zwiększa świadomość danej marki, a także pozytywnie oddziałuje na pozostałe działania reklamowe tej marki.

Nowy trend w branży outodoorowej, którego początki nastąpiły w 2016 roku, dotyczy dokładniejszego planowania kampanii. Kluczowe nośniki rezerwowane są z dużym wyprzedzeniem, bo obecność na nich zapewnia dobre wyniki. A za sprawą digitalizacji oraz integracji z mediami cyfrowymi eksponowanie przekazu reklamowe jest jeszcze lepsze. Ponadto stosuje się bardziej spersonalizowane komunikaty reklamowe, które dopasowuje się również do miejsca oraz okazji, aby jeszcze lepiej trafiały do odbiorców. Niemniej reklama zewnętrza, choć należy do grona najważniejszych mediów, nie oferuje szczegółowych pomiarów efektywności danej kampanii. Poza ruchem pieszym i samochodowym określenie poziomu odbioru danego billboardu jest tylko spekulacyjne.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *