Świąteczna reklama Apartu – dlaczego jest krytykowana?

Świąteczna reklama Apartu – dlaczego jest krytykowana?

Nowa, świąteczna reklama Apartu w internecie zyskała rozgłos dzięki przeróbce stworzonej przez Klub Komediowy. Wiele osób wskazuje, że 4-minutowy promocyjny klip nie niesie za sobą żadnego przesłania i nie angażuje widzów. Reklama ma jednak również swoich zwolenników.

Klimat reklamy nie oddaje ducha tegorocznych świąt?

Świąteczna reklama Apartu wzbudziła kontrowersje wśród odbiorców z kilku powodów. Pierwszym z nich jest długość klipu. Video z piosenką Zbigniewa Wodeckiego „Lubię wracać tam, gdzie byłem” trwa ponad 4 minuty. Główną rolę grają Małgorzata Socha, Anna Lewandowska oraz Julia Wieniawa. W spocie pojawia się także Marcin Tyszka, który odpowiada jednocześnie za jego realizacje.

Klip zrealizowany został w stylu glamour. Brak w nim konkretnej historii, a cała koncepcja oparta jest na prezentowaniu produktu w luksusowej scenerii, z dodatkiem dyskretnego brandingu.

Reklama Apartu korzysta z utartych i kojarzących się ze świętami schematów, co dla innych stanowi wadę, a dla innych zaletę. Eksperci wskazują, że tego typu reklamy od lat kojarzone są z brandami biżuteryjnymi, a więc reklama Apartu jest kontynuacją tej tendencji i nie powinna wywoływać kontrowersji.

Według takiej narracji spot Apartu dobrze spełnia swoją funkcję, trafiając do masowego widza, a przy tym oferując możliwość oderwania się od szarej rzeczywistości.

Inne zdanie na ten temat mają internauci, którzy jako wadę, oprócz powtarzalnej koncepcji, wskazują również bazowanie na stereotypach dotyczących kobiet. Inny często powtarzany zarzut to oderwanie luksusowej aranżacji reklamy od obecnej rzeczywistości, która jest naznaczona nie tylko epidemią koronawirusa, ale również problemami społeczno-politycznymi.

Reklama Apartu nie wykorzystała potencjału

Specjaliści od marketingu podkreślają, że obowiązkiem firmy biżuteryjnej nie jest angażowanie się w sprawy społeczne, a jedynie realizacja strategii promocyjnej marki. Jednak i w tym przypadku podnoszone są krytyczne głosy. Eksperci wskazują, że potencjał reklamy nie został wykorzystany i brak w niej fabuły, która mogłaby zaskoczyć oraz zainteresować widza. W efekcie reklama jest nudna i realizuje dobrze założeń komunikacji marki.

W tym kontekście wydaje się, że przeróbka spotu przyniosła Apartowi rozgłos i biznesowe korzyści, który trudno byłoby uzyskać dzięki samej reklamie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.