Artykuły

Marketing sensoryczny

  Marketing sensoryczny to inaczej marketing oddziałujący na zmysły: dotyk, węch, smak, wzrok oraz słuch. Należy wiedzieć, że każdy produkt może pobudzić minimalnie dwa zmysły, a część z nich wszystkie pięć. Warto wziąć to pod uwagę, przeprowadzając akcję promocyjne.

Czytaj dalej

Gdynia uchyliła uchwałę krajobrazową

Nie milkną echa po ostatniej sesji Rady Miasta Gdyni, podczas której tzw. uchwała krajobrazowa została uchylona. Ustawa miała służyć poprawie walorów estetycznych  w mieście, które jest mocno wypełnione różnymi reklamami graficznymi. Decyzja radnych o uchyleniu ustawy wywołała ogromny sprzeciw radnych PiS. Wynika to z długotrwałych prac nad uchwałą, która po akceptacji w czerwcu tego roku, została […]

Czytaj dalej

Wzrost na rynku reklamy zewnętrznej

W 2020 roku nakłady na reklamę zewnętrzną zmniejszyły się o 38,8 procent w porównaniu do roku 2019. Mimo że pierwszy kwartał bieżącego roku stanowił kontynuacje pandemicznej tendencji, pierwszą połowę roku zaliczyć można do udanych. Ze względu na możliwe wprowadzenie ograniczeń w przemieszczaniu się trudno jednoznacznie przewidzieć jaki wynik reklama zewnętrzna zanotuje na koniec drugiego półrocza.

Czytaj dalej

Polacy chcą wrócić do zakupów stacjonarnych

Z najnowszego raportu „Corona Mood” koncernu GfK Polonia zajmującego się badaniem opinii publicznej wynika, iż konsumenci po zakończeniu pandemii COVID-19 z chęcią powrócą do robienia tradycyjnych zakupów, a niejednokrotnie zwiększą częstotliwość kupowania stacjonarnego w porównaniu z okresem sprzed koronawirusa.

Czytaj dalej

Czym jest advertainment?

Advertainment to połączenie działań promocyjnych i zabawy. Rozrywkowy charakter reklamy przyciągać ma więcej widzów. Co istotne, w niektórych formach advertainmentu odbiorca nie jest świadomy pojawiających się przekazów promocyjnych.

Czytaj dalej

Wymień ubrania po swoim ex – kampania Zalando

Każda marka próbuje się wypromować. Nie wszystkie jednak robią to dobrze. Ogromne kwoty wydawane na reklamę nie przynoszą skutków, a dlaczego? Bo koniec końców jest ona nijaka – bez wyrazu, niegodna zapamiętania. Najbardziej w pamięć zapadają kampanie reklamowe z mocnym przekazem, zabawne albo kontrowersyjne. Którą z opcji wybrało Zalando?

Czytaj dalej

Kampania rajstop Adrian – kontrowersje

Kampania billboardowa firmy Adrian to jedna z najczęściej komentowanych w ostatnim czasie reklam. Motywem przewodnim plakatów jest samobójstwo.

Czytaj dalej

Spadek na rynku reklamy zewnętrznej w 2021 r.

Pandemia koronawirusa bardzo negatywnie odbiła się na rynku reklamy zewnętrznej w Polsce w 2020 roku. Wielkość sprzedaży spadła aż o prawie 39 proc., a powrót do normalnej sytuacji może potrwać nawet kilka lat przy założeniu, że obostrzenia dotyczące poruszania się nie potrwają zbyt długo.

Czytaj dalej

Będzie nowy podatek od reklam?

Pojawił się projekt ustawy, nakładający na reklamodawców dodatkową opłatę za promocje produktu bądź marki. Zgodnie z szacunkami resortu finansów nowy podatek zapewniłby wpływ do budżetu państwa na poziomie nawet 800 mln zł. Dodatkowa opłata ma obowiązywać już od przyszłego roku i dotoczyć przede wszystkich produktów szkodliwych dla zdrowa, jak np. napoje gazowane, słodycze czy nawet […]

Czytaj dalej

Znaczące kryzysy wizerunkowe w Polsce w 2020 r.

2020 rok był uboższy od poprzednich pod względem działań reklamowych. W końcu nie można było uczestniczyć w konferencjach czy organizować wydarzeń promocyjnych. Jednak kilka marek zaliczyło poważne kryzysy wizerunkowe, które odbiły się naprawdę szerokim echem w kontekście trudnej, „covidowej” rzeczywistości.

Czytaj dalej