Artykuły

Świąteczna reklama Apartu – dlaczego jest krytykowana?

Nowa, świąteczna reklama Apartu w internecie zyskała rozgłos dzięki przeróbce stworzonej przez Klub Komediowy. Wiele osób wskazuje, że 4-minutowy promocyjny klip nie niesie za sobą żadnego przesłania i nie angażuje widzów. Reklama ma jednak również swoich zwolenników.

Czytaj dalej

Wzrost patriotyzmu konsumenckiego w czasie pandemii

Pojęcie patriotyzmu konsumenckiego odnosi się do chęci wspierania polskiej gospodarki poprzez zakup produktów od producentów krajowych. W czasach pandemii koronawirusa obserwujemy wyraźny wzrost zainteresowania produktami krajowymi wśród konsumentów. Jakie są tego przyczyny i które polskie produkty najchętniej wybieramy?

Czytaj dalej

Nastroje konsumenckie Polaków

Jak wynika z badania Barometru Nastrojów Konsumenckich, te są najniższe od lat. Czy wpływ na to ma pandemia koronawirusa?

Czytaj dalej

Mural, który oczyszcza powietrze – kampania Converse

Wyjątkowy mural zdobi ul. Jaworzyńską w Warszawie. Niedawno powstałe dzieło jest reklamą marki Converse, ale co najważniejsze – jednocześnie oczyszcza powietrze. Dzieje się tak za sprawą specjalnych farb, jakich użyto do powstania tego muralu.

Czytaj dalej

Kampania na rzecz korytarza życia

Każda kampania społeczna ma na celu silne zwrócenie uwagi na zjawisko społeczne i poprawę ludzkich zachowań. Nie inaczej jest w przypadku nowej kampanii dotyczącej zachowania na drodze i formowania korytarza życia, gdy nadjeżdżają służby medyczne.

Czytaj dalej

Trendy konsumenckie według badania firmy Kantar

Kiedy świat zaczął zmieniać się w wyniku pandemii koronawirusa, zewsząd słychać było pytanie o to, kiedy znowu będzie normalnie. Całkowity powrót do świata sprzed kilku miesięcy jest już niemożliwy. Firma Kantar przeprowadziła serię badań, na podstawie których zidentyfikowała trzy główne trendy konsumenckie. Jaka według nich będzie „nowa normalność”?

Czytaj dalej

Agencje reklamowe i PR przechodzą na pracę zdalną

Większość agencji marketingowych i public relations w pełni na pracę zdalną przeszło już w połowie marca, zgodnie z zaleceniami rządu. Obecnie trudno ocenić, czy taki trend utrzyma się także po pandemii. Według analityków, oszczędności związane z trybem home office mogą przekonać pracodawców do przekierowania niektórych pracowników do stałej pracy zdalnej.

Czytaj dalej

Strategie marketingowe marek podczas pandemii koronawirusa

Post Image

  Obecna sytuacja wymusiła na wielu firmach zmianę strategii. Większość z nich zdecydowała się na to, aby wykorzystać potencjał działań online. Promocja biznesu w sieci, sprzedaż wysyłkowa, dzielenie się merytoryczną wiedzą – to tylko nieliczne z pomysłów, które wykorzystują przedsiębiorstwa, aby przetrwać ten trudny okres. Zmienił się również sposób konstrukcji reklam – skończyło się namawianie […]

Czytaj dalej

Jak epidemia koronawirusa może wpłynąć na sektor mediów i reklamy?

Wirus COVID-19 wzbudza panikę i strach wśród społeczeństwa. Warto jednak spojrzeć na szerszą perspektywę, której to skutki odczuje nie tylko światowy handel, ale i inne gałęzie – między innymi sektor mediów i reklamy. Specjaliści prognozują, że zmiany spowodowane wirusem będą dotykać nie tylko kin i teatrów, w których to sprzedaż biletów cyklicznie spada, ale także […]

Czytaj dalej

Koniec z agresywną reklamą zewnętrzną w Warszawie. Uchwała krajobrazowa przegłosowana

16 stycznia 2020 roku została przegłosowana przez warszawskich radnych Uchwała w sprawie zasad i warunków sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń. Co to oznacza dla rynku reklamy zewnętrznej? Czy już nigdy nie zobaczymy bilbordu reklamowego w centrum stolicy?

Czytaj dalej