Artykuły

Nowa kampania Heinekena – piwo bezalkoholowe

Popularność piwa bezalkoholowego rośnie z każdym rokiem, dlatego popularna marka Heineken zdecydowało się na kolejną już międzynarodową kampanię promującą właśnie bezalkoholową wersję piwa. Kampania realizowana jest po hasłem: „Cheers with no alcohol. Now you can”, prezentując możliwość celebrowania ważnych chwil z piwem Heineken 0.0.

Czytaj dalej

Reklamy świąteczne, które wzbudziły zainteresowanie

Święta Bożego Narodzenia to czas szału zakupowego, a tym samym wzmożonej aktywności dla branży marketingowej. Nie dziwi zatem fakt, że firmy prześcigają się w wymyślaniu nowych, ciekawych koncepcji na spoty reklamowe, które przyciągną uwagę odbiorcy, a w konsekwencji doprowadzą do zrobienia zakupów. Jakie świąteczne kampanie w ostatnich latach okazały się tymi najbardziej kreatywnymi i wywarły […]

Czytaj dalej

Kontrowersje wokół reklamy książki Remigiusza Mroza

Książki Remigiusza Mroza mają szerokie grono fanów, ale i sporo zagorzałych przeciwników. Zdaniem wielu osób to jeden z tych autorów, których albo się kocha, albo nienawidzi. W ostatnim czasie do tego kotła emocji doszły kolejne – wywołane reklamami najnowszej książki pod tytułem “Przepaść”. Niektórzy zarzucają im, że obrażają uczucia religijne. Czy słusznie?

Czytaj dalej

Marketing sensoryczny

  Marketing sensoryczny to inaczej marketing oddziałujący na zmysły: dotyk, węch, smak, wzrok oraz słuch. Należy wiedzieć, że każdy produkt może pobudzić minimalnie dwa zmysły, a część z nich wszystkie pięć. Warto wziąć to pod uwagę, przeprowadzając akcję promocyjne.

Czytaj dalej

Gdynia uchyliła uchwałę krajobrazową

Nie milkną echa po ostatniej sesji Rady Miasta Gdyni, podczas której tzw. uchwała krajobrazowa została uchylona. Ustawa miała służyć poprawie walorów estetycznych  w mieście, które jest mocno wypełnione różnymi reklamami graficznymi. Decyzja radnych o uchyleniu ustawy wywołała ogromny sprzeciw radnych PiS. Wynika to z długotrwałych prac nad uchwałą, która po akceptacji w czerwcu tego roku, została […]

Czytaj dalej

Wzrost na rynku reklamy zewnętrznej

W 2020 roku nakłady na reklamę zewnętrzną zmniejszyły się o 38,8 procent w porównaniu do roku 2019. Mimo że pierwszy kwartał bieżącego roku stanowił kontynuacje pandemicznej tendencji, pierwszą połowę roku zaliczyć można do udanych. Ze względu na możliwe wprowadzenie ograniczeń w przemieszczaniu się trudno jednoznacznie przewidzieć jaki wynik reklama zewnętrzna zanotuje na koniec drugiego półrocza.

Czytaj dalej

Polacy chcą wrócić do zakupów stacjonarnych

Z najnowszego raportu „Corona Mood” koncernu GfK Polonia zajmującego się badaniem opinii publicznej wynika, iż konsumenci po zakończeniu pandemii COVID-19 z chęcią powrócą do robienia tradycyjnych zakupów, a niejednokrotnie zwiększą częstotliwość kupowania stacjonarnego w porównaniu z okresem sprzed koronawirusa.

Czytaj dalej

Czym jest advertainment?

Advertainment to połączenie działań promocyjnych i zabawy. Rozrywkowy charakter reklamy przyciągać ma więcej widzów. Co istotne, w niektórych formach advertainmentu odbiorca nie jest świadomy pojawiających się przekazów promocyjnych.

Czytaj dalej

Wymień ubrania po swoim ex – kampania Zalando

Każda marka próbuje się wypromować. Nie wszystkie jednak robią to dobrze. Ogromne kwoty wydawane na reklamę nie przynoszą skutków, a dlaczego? Bo koniec końców jest ona nijaka – bez wyrazu, niegodna zapamiętania. Najbardziej w pamięć zapadają kampanie reklamowe z mocnym przekazem, zabawne albo kontrowersyjne. Którą z opcji wybrało Zalando?

Czytaj dalej

Kampania rajstop Adrian – kontrowersje

Kampania billboardowa firmy Adrian to jedna z najczęściej komentowanych w ostatnim czasie reklam. Motywem przewodnim plakatów jest samobójstwo.

Czytaj dalej