Artykuły

Postrzeganie reklamy zewnętrznej według raportu Kantar Public

Między 3 a 10 kwietnia 2018 roku odbyło się ogólnopolskie badanie opinii publicznej, przeprowadzone przez Kantar Public. Jego tematem było postrzeganie reklamy w przestrzeni publicznej. Badaniu poddano ogólnopolską próbę 1001 Polaków w wieku 18 i więcej lat, reprezentatywną ze względu na wiek, płeć oraz miejsce zamieszkania.

Czytaj dalej

Nietypowa reklama płyty Dawida Podsiadły

Dawid Podsiadło zasłynął jako nietuzinkowy artysta. Do największych jego przebojów zaliczyć można „Trójkąty i kwadraty” oraz „W dobrą stronę”. Poprzez muzykę opowiada o ważkich sprawach i trudnych tematach, dlatego promocja najnowszej płyty również jest daleka od standardów. Trzeci krążek wokalisty pt. „Małomiasteczkowy” promowany jest bowiem za pośrednictwem ogromnej łamigłówki namalowanej na budynku w centrum Warszawy.

Czytaj dalej

Prognozy dla polskiego rynku reklamy

Od początku roku utrzymuje się wysoki popyt na czas reklamowy w nowych mediach oraz telewizji. Znacznie wzrosło też zainteresowanie reklamą radiową. Według prognozy agencji mediowej Zenith w trzecim kwartale 2018 r. wydatki reklamowe w Polsce wyniosą  ponad 7,5 miliarda złotych. Oznacza to, że wartość polskiego rynku reklamowego wzrośnie o 6,6%.

Czytaj dalej

Rynek reklamowy w pierwszej połowie 2018 roku

Minione półrocze okazało się najlepszym w tej dekadzie dla rynku reklamowego. Największe wzrosty można było zaobserwować w internecie.

Czytaj dalej

Wzrost wartości rynku reklamowego

W pierwszym półroczu bieżącego roku wartość wydatków reklamowych uplasowała się na poziomie 4,7 mld zł. Rynek odnotował poprawę swojego wyniku z pierwszego kwartału, bowiem po sześciu miesiącach wzrósł o 9,2%. Jak wynika z najnowszego raportu agencji mediowej Starcom, jest to najwyższa dynamika, jaka została odnotowana od roku 2008!

Czytaj dalej

Kampania UNICEF Polska na nośnikach zewnętrznych

Kampanie społeczne realizowane są przez różne organizacje. Aktualnie ważne inicjatywy w ochronie życia ludzkiego promuje UNICEF Polska pod hasłami „Dla każdego dziecka” oraz „Więcej niż dzień”, aby wspierać najbardziej potrzebujących, zwłaszcza dzieci. Kampania realizowana jest przez firmę Stroer Media i obejmuje nośniki reklamowe OOH oraz ekrany ledowe w wagonach Warszawskiego Metra. Ponadto w planach kampanii […]

Czytaj dalej

Czym są beacony?

Beacony to małe urządzenia, które emitują sygnał Bluetooth. Są nowością technologiczną i mimo że zdobywają centra handlowe największych miast, to w przemyśle czy logistyce są wciąż ciekawostką. Eksperci zakładają jednak, że szybko to się zmieni, gdyż pomysłów na ich wykorzystanie w różnych branżach jest wiele i niebawem mogą zastąpić inne typy nadajników.

Czytaj dalej

Co przeszkadza konsumentom w reklamach?

W minionym roku do Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy wpłynęło łącznie ponad 320 skarg na 246 przekazów reklamowych. To spadek w stosunku do roku poprzedniego. W 2016 roku zgłoszono bowiem 707 skarg na 169 przekazów reklamowych. W ubiegłym roku zdecydowaną większość skarg złożyli konsumenci.

Czytaj dalej

Kampania Credit Agricole

Post Image

Bank Credit Agricole ruszył z dużą kampanią promującą swoje usługi. Akcja jest realizowana pod hasłem „cały bank dla Ciebie”, a twarzą kampanii został Dawid Podsiadło. Znany piosenkarz uśmiecha się na niej pod wąsem, a tuż obok widnieje hasło: „I ja szanuję taką chęć słuchania” oraz logo banku Crédit Agricole.

Czytaj dalej

Uchwała krajobrazowa Gdańska

Radni Gdańska w lutym podjęli uchwałę krajobrazową. Jest to wynik ponad dwuletniej pracy urzędników. Dokument wejdzie w życie, o ile wojewoda nie zgłosi do niego żadnych zastrzeżeń. Po dwóch latach od wejścia w życie dokumentu, wieszanie reklam zewnętrznych będzie mocno ograniczone, a za niedostosowanie się do nowych przepisów będą grozić wysokie kary. Zmiany mają na […]

Czytaj dalej