Artykuły

Co przeszkadza konsumentom w reklamach?

W minionym roku do Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy wpłynęło łącznie ponad 320 skarg na 246 przekazów reklamowych. To spadek w stosunku do roku poprzedniego. W 2016 roku zgłoszono bowiem 707 skarg na 169 przekazów reklamowych. W ubiegłym roku zdecydowaną większość skarg złożyli konsumenci.

Czytaj dalej

Kampania Credit Agricole

Post Image

Bank Credit Agricole ruszył z dużą kampanią promującą swoje usługi. Akcja jest realizowana pod hasłem „cały bank dla Ciebie”, a twarzą kampanii został Dawid Podsiadło. Znany piosenkarz uśmiecha się na niej pod wąsem, a tuż obok widnieje hasło: „I ja szanuję taką chęć słuchania” oraz logo banku Crédit Agricole.

Czytaj dalej

Uchwała krajobrazowa Gdańska

Radni Gdańska w lutym podjęli uchwałę krajobrazową. Jest to wynik ponad dwuletniej pracy urzędników. Dokument wejdzie w życie, o ile wojewoda nie zgłosi do niego żadnych zastrzeżeń. Po dwóch latach od wejścia w życie dokumentu, wieszanie reklam zewnętrznych będzie mocno ograniczone, a za niedostosowanie się do nowych przepisów będą grozić wysokie kary. Zmiany mają na […]

Czytaj dalej

Reklama OOH w Polsce w 2017 roku

Dane dotyczące wielkości rynku OOH w Polsce w 2017 roku zostały przygotowane przez IGRZ i Dom Mediowy STARCOM (Publicis Media).Wartość sprzedaży w tych sektorach reklamy OOH wyniosła w 2017 roku ponad 484,3 mln zł i była o 1,7 proc. niższa niż w roku 2016. Szacowana wartość sprzedaży w ostatnim kwartale 2017 roku wyniosła ponad 139,4 […]

Czytaj dalej

Marketing sportowy

Definicja marketingu sportowego została opracowana w 1979 roku przez Jeffreya L. Keslera, który zamieścił ją w amerykańskim czasopiśmie branżowym o tematyce marketingowej „Advertising Age”. Pierwsza definicja określa, iż „marketing sportowy należy rozumieć jako działania podejmowane przez specjalistów marketingu produktów przemysłowych i usług, którzy wykorzystują sport jako instrument promocji produktów i usług. Te działania realizowane są […]

Czytaj dalej

Reklama POS (point of sale)

Reklama POS (point of sale), a właściwie POSM (point of sale materials), to materiały marketingowe, których celem jest wsparcie sprzedaży bezpośrednio w miejscu dokonywania zakupu albo w jego pobliżu. Obejmują wszystkie nośniki typu BTL (below the line). Oznacza to ogół działań reklamowych, nie mieszczących się w definicji środków masowego przekazu.

Czytaj dalej

Kampania marki Yellow

Nowość na rynku bananów! Lider branży stawia na zupełnie nową markę. Wiodący importer popularnych owoców, grupa ’’Citronex” przedstawia ’’Yellow”, czyli połączenie jakości i dostępności w miejscach codziennych zakupów.

Czytaj dalej

Kampania Warszawskiej Szkoły Reklamy

Aby reklama była skuteczna, musi wyróżniać się spośród setek innych, jakie konsumenci ogląda każdego dnia. Łatwo to osiągnąć, odwołując się do emocji odbiorców. Równie łatwo przesadzić, a wtedy kampania z wyrazistej zmienia się w niesmaczną. Powinni o tym dobrze wiedzieć specjaliści z Warszawskiej Szkoły Reklamy. Okazuje się jednak, że instytucja, która pretenduje do miana najlepszej […]

Czytaj dalej

Początki reklamy zewnętrznej na świecie

Reklama zewnętrzna jest medium, które cechuje się nie tylko ogromnym potencjałem, ale również oryginalnym i atrakcyjnym sposobem komunikacji z klientem. Szczególną popularność zdobyła w ciągu ostatnich kilku dekad. Jednak wbrew temu, co mogłoby się wydawać, nie jest ona wynalazkiem minionego stulecia.

Czytaj dalej

Lokalne uchwały krajobrazowe

Miasta od lat próbują walczyć z reklamową samowolą, która wprowadza chaos, a także starają się uporządkować miejską przestrzeń, by stałą się bardziej estetyczna.

Czytaj dalej