Artykuły

Marketing sportowy

Definicja marketingu sportowego została opracowana w 1979 roku przez Jeffreya L. Keslera, który zamieścił ją w amerykańskim czasopiśmie branżowym o tematyce marketingowej „Advertising Age”. Pierwsza definicja określa, iż „marketing sportowy należy rozumieć jako działania podejmowane przez specjalistów marketingu produktów przemysłowych i usług, którzy wykorzystują sport jako instrument promocji produktów i usług. Te działania realizowane są […]

Czytaj dalej

Reklama POS (point of sale)

Reklama POS (point of sale), a właściwie POSM (point of sale materials), to materiały marketingowe, których celem jest wsparcie sprzedaży bezpośrednio w miejscu dokonywania zakupu albo w jego pobliżu. Obejmują wszystkie nośniki typu BTL (below the line). Oznacza to ogół działań reklamowych, nie mieszczących się w definicji środków masowego przekazu.

Czytaj dalej

Kampania marki Yellow

Nowość na rynku bananów! Lider branży stawia na zupełnie nową markę. Wiodący importer popularnych owoców, grupa ’’Citronex” przedstawia ’’Yellow”, czyli połączenie jakości i dostępności w miejscach codziennych zakupów.

Czytaj dalej

Kampania Warszawskiej Szkoły Reklamy

Aby reklama była skuteczna, musi wyróżniać się spośród setek innych, jakie konsumenci ogląda każdego dnia. Łatwo to osiągnąć, odwołując się do emocji odbiorców. Równie łatwo przesadzić, a wtedy kampania z wyrazistej zmienia się w niesmaczną. Powinni o tym dobrze wiedzieć specjaliści z Warszawskiej Szkoły Reklamy. Okazuje się jednak, że instytucja, która pretenduje do miana najlepszej […]

Czytaj dalej

Początki reklamy zewnętrznej na świecie

Reklama zewnętrzna jest medium, które cechuje się nie tylko ogromnym potencjałem, ale również oryginalnym i atrakcyjnym sposobem komunikacji z klientem. Szczególną popularność zdobyła w ciągu ostatnich kilku dekad. Jednak wbrew temu, co mogłoby się wydawać, nie jest ona wynalazkiem minionego stulecia.

Czytaj dalej

Lokalne uchwały krajobrazowe

Miasta od lat próbują walczyć z reklamową samowolą, która wprowadza chaos, a także starają się uporządkować miejską przestrzeń, by stałą się bardziej estetyczna.

Czytaj dalej

Ciekawe kampanie reklamowe I połowy 2017 roku

Reklama nie jest wyłącznie narzędziem marketingowym, ale stała się oddzielnym gatunkiem, który oceniany jest w wielu kategoriach, do czego organizuje się nawet specjalnie dedykowane festiwale, np. w Cannes (festiwal Cannes Lions). Współczesne reklamy to krótkie historie, które mają sprzedać produkt, bazując na naszych emocjach, dlatego też ich fabuła coraz częściej porusza rozmaite problemy i kwestie, […]

Czytaj dalej

Mniejsze wydatki na reklamę zewnętrzną

W dobie komunikacji internetowej, również reklamodawcy zmieniają swoje kierunki i skupiają się na działaniach na różnych portalach internetowych. W konsekwencji większego budżet na reklamę online mniejsze środki wydawane są na reklamę outdoorową. Wszystko wskazuję na to, że tendencja ta będzie przez najbliższe lata się wzmacniać.

Czytaj dalej

Warszawska uchwała krajobrazowa

Już 5 czerwca w Warszawie mają rozpocząć się konsultacje społeczne dotyczące warszawskiej uchwały krajobrazowej. Uchwała ma za zadanie uporządkować przestrzeń miasta.

Czytaj dalej

Druk solwentowy

Druk wielkoformatowy zdominował dotychczas rynek reklamy zewnętrznej. Reklamodawcy wybierają ten sposób reklamy bardzo często. Reklama wielkoformatowa dociera do dużej grupy odbiorców i ma masowy zasięg. Reklama ta daje gwarancję rozpoznawalności danej marki czy produktu. Reklamy w dużym formacie to najczęściej billboardy, banery, plakaty oraz kasetony.

Czytaj dalej