Artykuły

Będzie nowy podatek od reklam?

Pojawił się projekt ustawy, nakładający na reklamodawców dodatkową opłatę za promocje produktu bądź marki. Zgodnie z szacunkami resortu finansów nowy podatek zapewniłby wpływ do budżetu państwa na poziomie nawet 800 mln zł. Dodatkowa opłata ma obowiązywać już od przyszłego roku i dotoczyć przede wszystkich produktów szkodliwych dla zdrowa, jak np. napoje gazowane, słodycze czy nawet […]

Czytaj dalej

Znaczące kryzysy wizerunkowe w Polsce w 2020 r.

2020 rok był uboższy od poprzednich pod względem działań reklamowych. W końcu nie można było uczestniczyć w konferencjach czy organizować wydarzeń promocyjnych. Jednak kilka marek zaliczyło poważne kryzysy wizerunkowe, które odbiły się naprawdę szerokim echem w kontekście trudnej, „covidowej” rzeczywistości.

Czytaj dalej

Sytuacja na polskim rynku reklamy w III kwartale 2020 r.

Nakłady na wydatki reklamowe w Polsce w trzecim kwartale 2020 roku znów spadły. Choć spadek nie był tak ogromny, jak w drugim kwartale, to już wiadomo, że nakłady za cały rok będą wyraźnie niższe niż za 2019 r.

Czytaj dalej

Świąteczna reklama Apartu – dlaczego jest krytykowana?

Nowa, świąteczna reklama Apartu w internecie zyskała rozgłos dzięki przeróbce stworzonej przez Klub Komediowy. Wiele osób wskazuje, że 4-minutowy promocyjny klip nie niesie za sobą żadnego przesłania i nie angażuje widzów. Reklama ma jednak również swoich zwolenników.

Czytaj dalej

Wzrost patriotyzmu konsumenckiego w czasie pandemii

Pojęcie patriotyzmu konsumenckiego odnosi się do chęci wspierania polskiej gospodarki poprzez zakup produktów od producentów krajowych. W czasach pandemii koronawirusa obserwujemy wyraźny wzrost zainteresowania produktami krajowymi wśród konsumentów. Jakie są tego przyczyny i które polskie produkty najchętniej wybieramy?

Czytaj dalej

Nastroje konsumenckie Polaków

Jak wynika z badania Barometru Nastrojów Konsumenckich, te są najniższe od lat. Czy wpływ na to ma pandemia koronawirusa?

Czytaj dalej

Mural, który oczyszcza powietrze – kampania Converse

Wyjątkowy mural zdobi ul. Jaworzyńską w Warszawie. Niedawno powstałe dzieło jest reklamą marki Converse, ale co najważniejsze – jednocześnie oczyszcza powietrze. Dzieje się tak za sprawą specjalnych farb, jakich użyto do powstania tego muralu.

Czytaj dalej

Kampania na rzecz korytarza życia

Każda kampania społeczna ma na celu silne zwrócenie uwagi na zjawisko społeczne i poprawę ludzkich zachowań. Nie inaczej jest w przypadku nowej kampanii dotyczącej zachowania na drodze i formowania korytarza życia, gdy nadjeżdżają służby medyczne.

Czytaj dalej

Trendy konsumenckie według badania firmy Kantar

Kiedy świat zaczął zmieniać się w wyniku pandemii koronawirusa, zewsząd słychać było pytanie o to, kiedy znowu będzie normalnie. Całkowity powrót do świata sprzed kilku miesięcy jest już niemożliwy. Firma Kantar przeprowadziła serię badań, na podstawie których zidentyfikowała trzy główne trendy konsumenckie. Jaka według nich będzie „nowa normalność”?

Czytaj dalej

Agencje reklamowe i PR przechodzą na pracę zdalną

Większość agencji marketingowych i public relations w pełni na pracę zdalną przeszło już w połowie marca, zgodnie z zaleceniami rządu. Obecnie trudno ocenić, czy taki trend utrzyma się także po pandemii. Według analityków, oszczędności związane z trybem home office mogą przekonać pracodawców do przekierowania niektórych pracowników do stałej pracy zdalnej.

Czytaj dalej