Ciekawe kampanie reklamowe I połowy 2017 roku

Ciekawe kampanie reklamowe I połowy 2017 roku

Lions CannesReklama nie jest wyłącznie narzędziem marketingowym, ale stała się oddzielnym gatunkiem, który oceniany jest w wielu kategoriach, do czego organizuje się nawet specjalnie dedykowane festiwale, np. w Cannes (festiwal Cannes Lions). Współczesne reklamy to krótkie historie, które mają sprzedać produkt, bazując na naszych emocjach, dlatego też ich fabuła coraz częściej porusza rozmaite problemy i kwestie, jak równouprawnienie kobiet, prawa mniejszości itp. Z tego też powodu spoty reklamowe używane są nie tylko po to, aby coś sprzedać, ale by zwrócić uwagę na jakąś ważną kwestię społeczną.


Jedną z ciekawszych i skuteczniejszych kampanii reklamowych jest Van Gogh Bedroom’s: Let Yourself In, czyli innowacyjny sposób promowania sztuki, który stworzyła agencja Leo Burnett Chicago, wykorzystując do tego popularny serwis Airbnb. Znaną z obrazu Van Gogha sypialnię odtworzono w bardzo realistyczny sposób, a użytkownicy serwisu mogli ją wynająć w cenie 10 dolarów za noc. Wystawę dzięki temu odwiedziło 200 tysięcy osób, co stanowi najlepszy wynik od kilkunastu lat.

Na uwagę zasługuje również kampania The Fearless Girl, jednocześnie niekwestionowany zwycięzca tegorocznego festiwalu Cannes Lions, który zgarnął aż 18 nagród w różnych kategoriach. Autorem jest Agencja McCann z Nowego Jorku, działająca na zlecenie State Street Global Advisors. Reklama porusza kwestię praw kobiet.

Kampania The Family Way, promująca japońską innowacyjną aplikację, pokazała jak w nietypowy sposób wspomóc planowanie rodziny w czasach, w których wielu Japończyków boryka się z problemem niepłodności. A ponieważ w kraju Kwitnącej Wiśni jest to cały czas temat tabu, niewiele par szuka pomocy w odpowiednich miejscach. Aplikacja umożliwia samodzielne zbadanie nasienia, poprzez przyłożenie płytki z preparatem do kamer smartfona. Umożliwi to wcześniejsze wykrycie problemu z płodnością.

Warto również zwrócić uwagę na kampanię marki Under Armour, pod nazwą „Unlike Any”. Firma ta słynie z tego, że w swoich reklamach porusza inne kwestie, aniżeli wyłącznie promocję marki. Tym razem przekonuje widza do tego, że każdy może osiągnąć swój cel, jeśli ma pasję, do tego co robi. Twarzami kampanii są znane sportsmenki, które w swojej dziedzinie osiągnęły sukces: Misty Copeland, Natasha Hastings, Jessie Graff, Alison Desir oraz Zoe Zhang

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.