Dobry plakat reklamowy

Dobry plakat reklamowy

Plakaty reklamowe rozwieszone na ścianie, murze czy drzwiach dysponują ogromnym potencjałem i stanowią świetny sposób na promocję firmy, usługi lub produktu. Nie można ich ani wyrzucić bez przeczytania jak ulotki, ani wyłączyć jak reklamy w telewizji czy radio. Należy jednak zdawać sobie sprawę z tego, że potencjalny klient spośród dziesiątek plakatów napotykanych codziennie zapamiętuje zaledwie garstkę. Dlatego ten rodzaj nośnika reklamy powinien wzbudzać zainteresowanie, ciekawie wyglądać oraz utrwalić się w pamięci odbiorcy. Można to osiągnąć, stosując kilka poniższych zasad tworzenia dobrego plakatu reklamowego.

Plakat reklamowy to produkt sztuki użytkowej, czyli sztuki, która sprzedaje. To także specyficzny rodzaj promocji produktu, który w parę sekund ma za zadanie przebić się do świadomości przechodzących lub przejeżdżających ludzi przez odgłosy wielu ulicznych bodźców. Zawartość tego przekaźnika musi optymalnie połączyć estetykę z funkcjonalnością.

Plakat reklamowy musi przyciągać uwagę, wzbudzić chęć zakupu reklamowanego produktu i zostać zapamiętany przez odbiorców.

Reklama outdoorowa, bez względu na rodzaj nośnika na jakim jest ona eksponowana, powinna rządzić się określonymi zasadami, albowiem reklama zewnętrzna jest medium odbieranym zazwyczaj w ruchu.

plakat

Pięć zasad tworzenia dobrego plakatu reklamowego:

1. Prostota kompozycji oraz przekazu

Na plakacie reklamowym należy umieszczać jak najmniej słów oraz elementów graficznych. Jest to istotne z powodu zatłoczonego otoczenia tego nośnika reklamy i limitów czasowych na jego odbiór. Użycie krótkich słów oraz zdań stanowi o sile plakatu.

2. Kontrast

Skontrastowane i wyraźne barwy na pewno przyciągną wzrok odbiorcy, a także pomogą w zapamiętaniu przekazu

3. Dominujący motyw

jak np. obrazek, napis, zdjęcie. Ważne, aby napis był duży i widoczny z odległości kilkudziesięciu metrów.

4.Kreatywność w kompozycji, humor oraz element zaskoczenia

który wzbudza ciekawość, a także zachęca do ponownego przyjrzenia się plakatowi. Kreatywna kompozycja, treść lub ich powiązanie w postaci absurdu, prowokacji czy żartu pozwala łatwiej zapamiętać plakat.

5. Prawidłowa promocja marki, usługi lub produktu

Należy zadbać nie tylko o to, aby logo było dostatecznie duże, ale też o to, żeby cała kompozycja była podporządkowana danej firmie. Odpowiednio wyeksponowane logo pozwoli na skojarzenie przekazu z konkretną marką czy działaniem.

Największym błędem, jaki można popełnić przy kreowaniu plakatów reklamowych jest umieszczenie na nim zbyt wielu informacji, używanie pastelowych, jasnych kolorów, zbyt mała i delikatna czcionka, umieszczanie niedużego logo w prawym dolnym rogu, a także adaptacja ulotek, reklam prasowych lub ujęć ze spotów tv do tego formatu.

Każdy projekt plakatu reklamowego należy przetestować: wydrukować, a następnie spojrzeć z dystansu kilku metrów, potem przejść obok i ocenić jego czytelność.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.