Przepis na udaną kampanię reklamową

Przepis na udaną kampanię reklamową

Celem każdej kampanii reklamowej jest realizacja określonych założeń, sprowadzających się w ostateczności do zwiększenia sprzedaży lub – w przypadku kampanii społecznych, do zwiększenia liczby osób wspomagających daną inicjatywę. Zanim jednak będzie można policzyć realne zyski danej marki lub instytucji, trzeba zbudować wokół niej określoną grupę wiernych konsumentów/osób wspierających. Skuteczna, a tym samym udana kampania promująca powinna przede wszystkim zachęcić, a nawet zaintrygować, odbiorców przekazu do zapoznania się z promowaną marką, produktem bądź usługą. Obecne realia oferują wielość rozwiązań, dzięki którym lansowana oferta ma szanse wyróżnić się spośród setek innych. Które będą najlepsze?

fot. bigstockphoto.com

fot. bigstockphoto.com

Jednym z zyskujących coraz większą popularność typów reklamy jest reklama zewnętrzna. Cechą charakterystyczną outdooru (OOH – out of home) jest demokratyzacja przekazu (potencjalni odbiorcy nie potrzebują żadnego sprzętu lub poczynienia nakładów finansowych, żeby odebrać prezentowaną treść) oraz w zasadzie nieograniczony przestrzennie ani czasowo dostęp do nośników – zazwyczaj są one zlokalizowane w otwartej przestrzeni. Reklamę zewnętrzną wyróżnia również możliwość zastosowania różnych środków przekazu, spośród których coraz więcej czerpie z najnowszych technologii. Jak jednak wykorzystać te rozwiązania, żeby prowadzona kampania przyniosła zakładane rezultaty?

Przede wszystkim, należy pamiętać, że czasy wyblakłego billboardu, umieszczonego gdzieś po drodze, już się skończyły. Dzisiejszy outdoor powinien cechować się kreatywnością – podążać za odbiorcą i dostosowywać się do jego potrzeb. Wykorzystanie nowoczesnych nośników, zlokalizowanych w miejscach pobytu docelowej grupy konsumentów, pozwala na nawiązanie z nimi swoistej relacji. Przekaz, który ma wyróżnić się spośród wielu innych, powinien w dosłownym znaczeniu wyjść do odbiorcy – elementy wystające poza granicę nośnika już nikogo nie dziwią, dzisiaj wrażenie robią nośniki, z których na przykład można czerpać wodę (pozyskaną wcześniej z atmosfery) lub nalać sobie piwa z nalewaka zainstalowanego na nośniku. W pamięć konsumentów zapadają również „efekty specjalne” takie, jak unosząca się znad filiżanki z kawą para wodna czy krople (łzy) spływające po plakacie oraz wykorzystanie otaczającej dany nośnik przestrzeni – na przykład duża wtyczka wychodząca z nośnika, „podpięta” pod sąsiadującą stację transformatorową.

Efektowność nośnika to jednak nie wszystko. Udana kampania OOH charakteryzuje się również szczegółowym wskazaniem grupy konsumentów, określoną estetyką oraz etapowością. Wykorzystanie najbardziej zaawansowanych technologii nie przyniesie zakładanych rezultatów w przypadku skierowania przekazu do przypadkowych odbiorców – prezentowane treści muszą posiadać określony target. Duża konkurencja nie pozwala na wypuszczenie na rynek niedopracowanych reklam. Każdy plakat, billboard czy emitowany obraz musi być estetyczny i powinien nawiązywać do obowiązujących trendów i/lub do charakteru przedstawianej oferty. Bez względu na zakładany rozmiar, na każdą kampanię powinny składać się określone etapy, które wraz z upływem czasu będą odkrywać przed konsumentami kolejne jej elementy. Stopniowe odsłanianie kolejnych elementów nie tylko pozwoli na zaciekawienie odbiorców przekazu, ale również umożliwi twórcom reklamy monitorowanie jej skuteczności w trakcie jej realizacji.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *