Reklama OOH wpływa na sprzedaż

Reklama OOH wpływa na sprzedaż

Opracowując kampanię marketingową, mającą na celu wypromowanie marki, konkretnego produktu (grupy produktów) lub usługi należy zidentyfikować między innymi: nasycenie oraz zapotrzebowanie rynku, oczekiwania wybranej grupy konsumentów oraz odpowiadającą założeniom przedsięwzięcia promocyjnego formę reklamy.

Jednym z najpopularniejszych obecnie sposobów przeprowadzania kampanii promującej jest tak zwana reklama outdoorowa (reklama zewnętrzna, out-of-home).

Reklama OOH

Polegający na zewnętrznym eksponowaniu określonych treści, na odpowiednich nośnikach (wielkoformatowe tablice reklamowe, billboardy, citylighty, telebimy, tablice elektroniczne i tym podobne) outdoor, wyróżnia się spośród innych form następującym zestawem cech:

  • posiada bardzo szeroki zasięg (masowość) – dostępny jest dla większości osób poruszających się na zewnątrz, w pobliżu usytuowania reklamy;
  • bezpośrednio i wielokrotnie oddziałuje na odbiorcę (zapewnia w miarę częsty kontakt z przekazywaną treścią);
  • niesie z sobą prosty i skuteczny przekaz, który w zależności od miejsca ekspozycji może być skierowany od ogółu odbiorców lub do konkretnej grupy (efektywność);
  • dzięki częstemu kontaktowi z odbiorcą jest zapamiętywalny; jest stale dostępny (dwadzieścia cztery godziny, siedem dni w tygodniu);
  • nie wymaga czynnego udziału ze strony odbiorców (brak deklaratywności);
  • pozwala na przewidzenie stopnia efektywności prowadzonej kampanii;
  • wymaga zaangażowania relatywnie niewielkich środków finansowych i gwarantuje wysoki zwrot poniesionej inwestycji (około trzech do jednego).

Co istotne, informacja przekazywana za pomocą reklamy zewnętrznej odbierana jest w pośpiechu (konsument jest w ciągłym ruchu) – z tego powodu powinna być przedstawiona w jasny i czytelny sposób, za pomocą odpowiednio dobranej kolorystyki (kontrastujących barw) oraz nośnych symboli, odwołujących się do obowiązującego kodu kulturowego.

W porównaniu z innymi formami marketingu, celem reklamy outdoorowej nie jest dostarczenie jak największej informacji o promowanym produkcie (usłudze), ale zwiększenie zasięgu jego rozpoznawalności, poprzez zapewnienie szybkiej i skutecznej identyfikacji z daną marką. Dzięki efektywnemu (zakładanemu) budowaniu znajomości poszczególnych marek (brandów) pozwala ona na zwiększenie sprzedaży oferowanych produktów bądź usług o około trzydzieści procent, w stosunku do zainwestowanych środków, w szczególności w takich branżach jak telekomunikacja, turystyka, media i szeroko rozumiany handel detaliczny.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.