Trendy w reklamie OOH

Trendy w reklamie OOH

Nowoczesne technologie w reklamie

fot. jayk7/bigstockphoto.com

Reklama zewnętrzna zyskuje na coraz większym znaczeniu wśród twórców kampanii marketingowych. Wykorzystywana niegdyś jako uzupełnienie innych form reklamy, dzisiaj nierzadko stanowi podstawę realizowanych akcji promujących.

Części konsumentów outdoor może nadal kojarzyć się z mało ciekawymi reklamami wielkopowierzchniowymi zamontowanymi na elewacjach budynków mieszkalnych. Branża zewnętrzna pokazuje jednak, że łącząc tradycyjne nośniki, takie jak billboard, tablice reklamowe, słupy ogłoszeniowe czy nośniki wmontowane w wiatach przystankowych, z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi, można osiągnąć ciekawy, skuteczny efekt angażujący konsumentów. Jaka zatem jest dzisiejsza reklama zewnętrzna?

Obecne trendy stanowią kontynuację kierunku dosyć mocno zaznaczającego się już w ubiegłym sezonie. Chcąc podążać za duchem czasu i przede wszystkim za potrzebami i upodobaniami konsumentów, w większości przypadków twórcy reklam sięgają po nośniki cyfrowe, które nie tylko umożliwiają wyświetlanie kilku przekazów w krótkim czasie, lecz także pozwalają na wchodzenie w interakcję z ich odbiorcami. Nowoczesna reklama zewnętrzna, określana również jako DOOH (digital-out-of-home), w pełni korzysta z nośników cyfrowych, dzięki czemu jest w stanie dotrzeć z przekazem do jeszcze większej, celowo dobranej grupy konsumentów. Dzięki zintegrowaniu z innymi kanałami komunikacyjnymi – online i/lub mobile, posługuje się danymi ich użytkowników, co umożliwia personalizowanie przekazu (tak zwane profilowanie geo-behawioralne) oraz dostosowywanie jego wyświetlania do czasu i miejsca o największym natężeniu odbiorców.

Współczesny outdoor, poprzez wykorzystanie ruchomego obrazu oraz korespondencję ze współczesnymi nurtami komunikacyjnymi, stał się autonomicznym medium cyfrowym. Zdigitalizowane nośniki umożliwiają aktualizację przekazu w czasie rzeczywistym, dostosowując jego treść, na przykład do przechodzącego nieopodal odbiorcy. Elastyczność charakterystyczna dla tego typu nośników pozwala na niemal natychmiastowe reagowanie na działania konsumentów, angażując ich jednocześnie w proces tworzenia contentu – odbiorca przekazu może zeskanować kod QR umieszczony na nośniku i przekazać swoją opinię na temat prezentowanej treści lub przesłać wiadomość, która następnie zostanie wyświetlona na ekranie.

Cyfryzacja tej formy reklamy po części wynika również z rozwoju mediów masowych. Zacierająca się różnica między światem realnym – analogowym a rzeczywistością wirtualną wymusiła dostosowanie się do panujących trendów. Nowoczesne nośniki, pozwalające na interaktywną emisję przekazu, czynią go jeszcze bardziej atrakcyjnym, a możliwość wykorzystania powszechnie używanych urządzeń mobilnych – skuteczniejszym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *