Czym różni się reklama zewnętrzna w Polsce i w Europie Zachodniej?
- 27
- marzec
- 2023
Reklama zewnętrzna, czyli OOH (od angielskiego określenia „out of home”) staje się w Polsce coraz bardziej popularna. Okazuje się, że rynek reklamy zewnętrznej w krajach Europy Zachodniej różni się od rynku polskiego. Na czym polegają te różnice i czy zachodnie rozwiązania sprawdziłyby się w naszym kraju?
Czytaj dalejPoznańska uchwała krajobrazowa
- 10
- luty
- 2023
Poznań chce walczyć z chaosem reklamowym i ma już do tego skuteczne narzędzie. Rada Miasta Poznania przegłosowała uchwałę, na mocy której możliwe będzie usunięcie krzykliwych szyldów, samowoli reklamowej, czy wielkopowierzchniowych nośników zasłaniających zabytki i stwarzających zagrożenie.
Czytaj dalejZmiany w reklamie wyrobów medycznych i usług medycyny estetycznej
- 19
- styczeń
- 2023
1 stycznia 2023 roku weszły w życie przepisy, które zmieniają zasady reklamowania wyrobów medycznych, takich jak zabiegi kosmetyczne, a także popularne preparaty bez recepty na ból czy niestrawność. Praktyki, które do tej pory były często stosowane, teraz są już zakazane. Za niedostosowanie się do nowych przepisów grozi kara do 2 mln złotych.
Czytaj dalejBędą zmiany dotyczące reklam suplementów diety
- 07
- październik
- 2022
Rząd planuje nowelizację Ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia. Zmiany mają dotyczyć m.in. reklam suplementów diety, które mają zawierać informację o tym, że suplement nie ma właściwości leczniczych. Chodzi o to, żeby oddzielić kategorię produktów, jaką są suplementy diety od leków.
Czytaj dalejWzrost wartości sprzedaży na rynku reklamy zewnętrznej
- 13
- wrzesień
- 2022
Mimo że w ostatnim czasie wiele branż przeżywa spory kryzys, istnieją takie, które minione kilka lub kilkanaście miesięcy mogą zaliczyć do udanych. Najnowsze dane zebrane wspólnymi siłami i udostępnione przez Izbę Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej (IGRZ) oraz dom mediowy Starcom (Publicis Group) wykazały spory zysk w sprzedaży reklamy zewnętrznej w Polsce. Porównując drugi kwartał tego roku […]
Czytaj dalejKrakowska uchwała krajobrazowa – efekty po 22 latach
- 04
- lipiec
- 2022
Kraków – jedno z najpiękniejszych miast w Europie, był też jednym z najbardziej zasłoniętych przez bilbordy reklamowe. Jednak z tym koniec. Na mocy obowiązującej od dwóch lat uchwały krajobrazowej większość mało estetycznych reklam zniknęła z miejskiej przestrzeni. Zgodnie z informacjami podanymi przez krakowski magistrat zdemontowano już ponad 1500 bilbordów reklamowych różnej wielkości.
Czytaj dalejRynek reklamy w I kwartale 2022 r. – raport Publicis Groupe Polska
- 13
- czerwiec
- 2022
Najnowszy Raport o Rynku Mediów i Reklamy, opublikowany przez Publicis Groupe Polska, jasno pokazuje wzrosty na rynku reklamowym. Zawdzięczamy je przede wszystkim marketingowi internetowemu i reklamie zewnętrznej. To tam skoki zysków i udziałów w rynku są największe. Wyraźnie widać, że we współczesnym wyścigu medialnym zaczyna przegrywać radio. To tam zanotowano największy spadek w obrocie reklamą. […]
Czytaj dalejAkcja w Leroy Merlin – etykiety informujące o ludobójstwie
- 11
- kwiecień
- 2022
Francuska sieć sklepów Leroy Merlin zmaga się z konsekwencjami swojej decyzji biznesowej o niewycofywaniu działalności z rynku rosyjskiego. Wiadomo, że 18% obrotów firmy generowanych jest właśnie w Rosji, co w 2020 r. kosztowało korporację 335 mln dol. kosztów podatkowych.
Czytaj dalejKtóre marki zostają w Rosji? Reakcje konsumentów
- 21
- marzec
- 2022
Agresja Rosji na Ukrainę odbiła się szerokim echem nie tylko w polskiej opinii publicznej. Wojna za naszą wschodnią granicą nie pozostawia obojętnym żadnego Europejczyka. Taktyka sankcji stosowana przez Unię Europejską znajduje też odbicie w świecie biznesu. Wiele znanych marek na znak sprzeciwu zawiesza swoją działalność w Rosji. Jest to nie tylko bardzo widoczny gest wsparcia, […]
Czytaj dalejKontrowersje wokół reklamy książki Remigiusza Mroza
- 18
- listopad
- 2021
Książki Remigiusza Mroza mają szerokie grono fanów, ale i sporo zagorzałych przeciwników. Zdaniem wielu osób to jeden z tych autorów, których albo się kocha, albo nienawidzi. W ostatnim czasie do tego kotła emocji doszły kolejne — wywołane reklamami najnowszej książki pod tytułem „Przepaść”. Niektórzy zarzucają im, że obrażają uczucia religijne. Czy słusznie?
Czytaj dalejSzukaj
Kategorie
- ABC reklamy outdoor
- Kampanie reklamowe
- Reklama w mediach
- Rodzaje reklamy zewnętrznej
- Strategie reklamowe
- Wiadomości z rynku reklamy