Możliwości OOH w galeriach handlowych

Możliwości OOH w galeriach handlowych

Odgrywająca coraz większe znaczenie na rynku reklamy w Polsce reklama zewnętrzna, dzięki różnorodnym formom przekazu, pozwala na dotarcie do coraz większej liczby odbiorców. Charakter i rodzaj wykorzystywanych przez nią nośników umożliwia ekspozycję treści reklamowych, skierowanych do docelowej grupy odbiorców, w zasadzie w każdym miejscu przestrzeni publicznej. Oprócz najczęściej kojarzonych z outdoorem billboardów i reklam wielkopowierzchniowych, niezwykle popularna staje się reklama zamieszczana w (i na) galeriach handlowych.

Z uwagi na to, że większość – około siedemdziesięciu procent – decyzji zakupowych podejmowanych jest właśnie w miejscu sprzedaży, wnętrze centrów handlowych wydaje się idealną przestrzenią ekspozycyjną. Biorąc pod uwagę bardzo wysokie zakupowe nastawienie osób odwiedzających galerie oraz potencjał wystawienniczy samych budynków (galeria jako jeden wielki środek przekazu), reklamodawcy nie powinni mieć wątpliwości.

Reklama w galerii handlowej

fot. crystalfoto/bigstockphoto.com

Jakie formy reklamy możliwe są do zaprezentowania w galeriach handlowych?

Specyfika wykorzystywanego miejsca pozwala na zastosowanie większości znanych nośników zewnętrznych, w tym wypadku umieszczanych maksymalnie blisko klienta. Poprzez zagospodarowanie elewacji, umożliwiającej rozwieszenie wielkoformatowych siatek, wykorzystanie elementów konstrukcyjnych budynku, takich jak drzwi wejściowe, kolumny, słupy podtrzymujące strop, dach/sufit, elementów wyposażenia wnętrza: schody ruchome, windy, słupki kierunkowe, balustrady i inne, a także eksploatację wolnej przestrzeni znajdującej się pomiędzy poszczególnymi sklepami i stoiskami, możliwe jest zaprezentowanie określonej oferty (produktu, usługi) bądź marki w oryginalny sposób, wykorzystujący nierzadko element zaskoczenia konsumentów – tak zwany efekt wow.

Najprostszą formą ekspozycji, jaką można zastosować w przestrzeni galerii handlowej jest umieszczany pod jej sufitem banner, zwisający między piętrami (przemieszczający się pomiędzy poszczególnymi kondygnacjami konsument będzie miał wrażenie towarzyszenia mu przekazu). Coraz częściej wykorzystywanymi nośnikami są także, wpisujące się w estetykę i charakter danego miejsca, nośniki digitalowe. Ustawione zazwyczaj w pobliżu sklepów prowadzących kampanię marketingową, w postaci eleganckich ekranów LCD, informują klientów, na przykład o aktualnie obowiązujących akcjach rabatowych, zapraszając ich jednocześnie do (w zamyśle – natychmiastowego) skorzystania z przedstawianej oferty.

Będąc klientami galerii handlowych często mamy okazję spotkać się z żywą reklamą danej marki, dosłownie przechadzającą się sklepowymi korytarzami. Wcielający się w różne postacie pracownicy sklepów lub agencji reklamowych są w stanie nawiązać bardzo bliski kontakt z konsumentami – potencjalnymi kupcami, którzy zachęceni w bezpośredni sposób będą bardziej skłonni do skorzystania z prezentowanego im produktu lub usługi. Równie popularne są weekendowe i sezonowe akcje promocyjne, eventy z gwiazdami, konkursy organizowane we współpracy ze znajdującymi się w galeriach sklepami (to też element outdooru!), a także czasowe stoiska eksperckie, na których klienci nie tylko mogą zapoznać się z daną ofertą, ale również zasięgnąć rady specjalisty.

Wychodząc naprzeciw klientom – odgadując i umożliwiając realizację ich potrzeb, reklamodawcy mają możliwość kreowania wizerunku reprezentowanej przez siebie marki w bardzo sprecyzowany sposób. Wywołując u konsumentów określone emocje są w stanie nawiązać z nimi trwały kontakt, gwarantujący ich przywiązanie do prezentowanej oferty – skutkujące z kolei większą skłonnością do korzystania z niej w przyszłości.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.